Начало История на медицината Полезни съвети на "Джонсън и Джонсън" за декориране на витрините на аптеките от 1908 година

Полезни съвети на "Джонсън и Джонсън" за декориране на витрините на аптеките от 1908 година

От 1908г.

Полезни съвети на "Джонсън и Джонсън" за декориране на витрините на аптеките от 1908 година - изображение

Едва ли ще ви учудим, ако ви кажем, че през годините американската компания "Джонсън и Джонсън" ("Johnson & Johnson") публикувала голям брой наръчници със специализирана здравна информация, предназначена да образова доктори, хирурзи, родители и обикновени хора. Фармацевтите също били привилегировани да разполагат с подобно ръководство, което в немалък период от време излизало под наименованието "Red Cross Messenger". Накратко казано, то съдържало данни за дейността на фирмата, за продуктите й, както и препоръки към собствениците на аптеки за успешно управление на бизнеса им. Най-важното нещо според наръчника било витрината на аптеката да бъде декорирана и подредена с едно наум, така че тя да е достатъчно атрактивна и приканваща да бъде незабавно разгледана.

Може да се твърди още, че "Red Cross Messenger" бил добър пример за тясното сътрудничество между компанията и фармацевтите, което партньорство, без да преувеличаваме, продължило цял век. Управителите на бранда  възприемали и се отнасяли с фармацевтичните специалисти като с ценни партньори в осъществяването на редица обществени кампании и програми за превенция срещу голям брой инфекциозни заболявания. Що се отнася до витрината, качественото й украсяване давало категорична заявка за успеха на търговското начинание и се предполагало, че в аптеката ще влизат повече хора.

"Джонсън и Джонсън" започнала да публикува споменатото ръководство през май 1908 година. Полезната книжка била написана и редактирана от Фред Килмър – тогавашния и дългогодишен директор на научния екип на "J&J", който в по-ранен етап също бил фармацевт. Наръчникът предоставял безброй съвети за това как би било добре да се украси витрината според сезона или тематично – с избрани продукти за оказване на спешна помощ, например, и как тя да стане достатъчно атрактивна, с главната идея да привлече вниманието на повече потребители. В "Red Cross Messenger" били публикувани и голям брой снимки на витрините на аптеки от всички краища на САЩ, както и от цял свят. Аптекарите не се колебаели да взаимстват любопитни хрумвания от ръководството и да експериментират със създаването на креативни решения, които били снимани, а фотосите – впоследствие изпращани на Килмър. В четивото се коментирали и подходящите материали, които би било препоръчително да се използват при осъществяването на най-добрия декор. Няма нищо изненадващо във факта, че с течение на времето американските фармацевти, вдъхновени от примера на "Джонсън и Джонсън", ставали все по-изобретателни в оформянето на витрините на своите аптеки и дори започнали да правят демонстрации на живо – веднъж, например, бойскаут оказал първа помощ от прозореца на американска дрогерия. Едновременно с това, в "Red Cross Messenger" често били публикувани статии, обясняващи философията на компанията, както и профили на различни нейни отдели, а също и информация за действието на продуктите й. По този начин фармацевтите, вместо само в ролята на продавачи, се превръщали и в здравни консултанти, намиращи се в пълна готовност да отговорят на всички питанки на пациентите.

Самият Фред Килмър съветвал да се търси опростена декорация, с максимално изчистени детайли в нея. Рекламните послания, идващи от витрината, според специалиста, трябвало да бъдат абсолютно ясни и конкретни, но съответно – "облечени" във внушителна форма, без да се прекалява твърде с нагледността. Килмър бил привърженик на идеята продуктите на прозореца да се изкарват и подреждат изцяло на тематичен принцип, за да може потребителите веднага да разбират за какво иде реч и да не им се налага да правят догадки.

В крайна сметка, "Джонсън и Джонсън" наложила определени стандарти в създаването на външния облик на аптекарските магазини в Страната на неограничени възможности, с което компанията затвърдила лидерските си позиции на родния лекарствен пазар.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.kilmerhouse.com/2012/02/how-to-decorate-a-pharmacy-window/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Снимки