Начало История на медицината Поява и употреба на рибеното масло в медицинската история в края на 19 век, 2 част

Поява и употреба на рибеното масло в медицинската история в края на 19 век, 2 част

От 1873г.

Поява и употреба на рибеното масло в медицинската история в края на 19 век, 2 част - изображение

Дори и най-непоколебимите привърженици на употребата на рибеното масло – изследователите де Йон и Бенет, волю-неволю, трябвало да признаят, че маслообразният продукт има силно неприятен вкус и мирис, все пак, жълтеникавата течност се добивала от разложен черен дроб на риба треска. Този факт можел да се превърне в значителна пречка за употребата на рибеното масло, въпреки полезните му свойства.

През 1873 г. Алфред Б. Скот пристигнал в Ню Йорк и заедно със своя колега и приятел Самюел Боун започнал да експериментира, за да получи по-малко отвратителна форма на рибеното масло. Три години по-късно те създали компанията „Scott and Bowne” и започнали да търгуват със своя продукт, който нарекли емулсия на Скот. Въпреки че Алфред Скот не бил лекар или фармацевт по образование, той имал способността да вижда добрите възможности за бизнес. Двамата партньори вярвали, че добрата реклама ще задвижи и наложи техния продукт. Така, през 1890 година те били горди собственици на фабрики в Канада, Англия, Испания, Португалия, Италия и Франция, а наред с това, те рекламирали своята емулсия в цяла Америка, Европа и Азия.

Първото фабрично приготвено рибено масло се появило на пазара

Де Йон считал, че проблемът с вкуса на рибеното масло можел да се преодолее с постоянство. продуктът можел да се смеси с плодове, бисквити (за децата) или черешово вино (за възрастните). Въпреки мнението на учения, дискусиите и консултациите по въпроса как да се тушира неприятния вкус на хранителната добавка не спирали. Рибеното масло се смесвало с кафе, мляко, алкохол, а някои препоръчвали да се приема с пушена херинга, кетчуп или с пяната от бира. Онези с "непреодолимо отвращение към вкуса" можели да приемат маслото чрез клизма.

Скот и Боун внимателно разграничили продукта си от други, подобни на него, подчертавайки няколко детайла. Тяхната емулсия била с 50% рибено масло, екстракт от лайм, клей, глицерин и други. Така двамата предприемчиви производители регистрирали през 1879 г. първата търговска марка рибено масло „P.P.P.”, включваща инициалите и три думи: "Перфектен, Постоянен, Приятен". Марката отразявала перфектната според компанията формула - постоянна емулсия, която не се диспергирала и била с приятен вкус (той бил сравняван с този на млякото, именно така се „родил” лозунгът: „Вкусен като мляко”).
„Мъжът с рибата на гърба” (рекламната картичка може да се види в първата част от материала) се появила за първи път около 1884 година, а търговската марка „Scott and Bowne’s” - през 1890 г.

Към част 1 >>> тук

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

https://www.chemheritage.org/distillations/magazine/the-man-with-a-fish-on-his-back

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ОткритияСнимкиЗдравни съветиСпортЛюбопитноПрезентации