Начало История на медицината Поява на бебешката пудра на "Джонсън и Джонсън", дала началото на производствената линия от продукти за новородени на компанията

Поява на бебешката пудра на "Джонсън и Джонсън", дала началото на производствената линия от продукти за новородени на компанията

От 1893г.

Поява на бебешката пудра на "Джонсън и Джонсън", дала началото на производствената линия от продукти за новородени на компанията - изображение

Една от най-запленяващите представи, оставила у потребителите на изделията на "Джонсън и Джонсън" ("Johnson & Johnson") милото чувство за сантимент, е асоциирана с появата на производствената линия на компанията, обхванала продуктите за грижа за бебета. Цели поколения семейства са ползвали тези продукти, за да отгледат децата си. Така идентификацията на потребителите с тях постепенно е станала толкова силна, че самото дружеството започнало да бъде наричано "Бебешката компания".

Сега си признайте честно. Каква е първата ви асоциация, когато чуете "Джонсън и Джонсън"? Нека предположим: продукти за грижа към бебетата и децата, нали? Да, ама не. Историята на компанията свидетелства, че първите продукти на "Джонсън и Джонсън" всъщност са медицински консумативи. Най-логичният въпрос, породен от този парадокс е – как компанията се е превърнала в синонимно понятие, що се отнася до грижата за бебетата? За да получим отговор, определено трябва да се поровим в историята на компанията.

И така, вярвате или не, първите години на "Джонсън и Джонсън" били белязани от производството на медицински пластири (тип лейкопласт). Като всяко ново начало, и в този случай пътят на компанията не бил осеян с цветя и рози – пластирите нерядко предизвиквали кожни раздразнения на пациентите, които редовно са подавали писмените си оплаквания до ръководството на дружеството. В отговор на тези оплаквания, научният директор на компанията Фред Килмър изпратил на пострадалите малки флакончета с италиански талк, облекчаващ раздразнената кожа (филантроп е бил Фред Килмър, не може да се отрече).

По щастлива случайност, пострадалите потребители са имали възможността да се убедят от първо лице, че талкът действително можел да се справи с кожните проблеми. Въпреки неудобствата, причинени им от "Джонсън и Джонсън", немалко от пациентите описали положителните резултати от третирането им с талк, като част от тях са подчертали, че белият прашец може да облекчи и обривите от памперси при бебетата.

След този момент бебешката пудра на "Джонсън и Джонсън" направила своя дебют в началото на далечната 1893 година. Продуктът се появил на пазара една година по-късно, а след него стартирал бизнесът с бебешки пособия. И така, първата бебешка пудра започнала да се продава на потребителите в метални кутийки, украсени с красив етикет, който упоменавал и предназначението на продукта: "For Toilet and Nursery". Бебешката продуктова линия на компанията пожънала огромен за времето си успех, а този факт обусловил появата на различни сапуни, кремове и лосиони за пеленачета.

Междувременно пудрата, отличаваща се с нейния деликатен аромат е успяла да се наложи като най-разпознаваем и надежден продукт, появил се вследствие на отрицателните коментари на  потребителите. Така новопоявилата се бебешка козметика, прилагана от модерните родители, бързо се превърнала в основна тема в поздравителните писма (със снимки на щастливи деца), адресирани до "Джонсън и Джонсън".

По това време скоростното развитие в областта на рекламите (след края на Първата световна война) било увенчано с появата на емблематична реклама на бебешката пудра на „Джонсън”. Резултатът не закъснял – продажбите на компанията скочили до небесата, превръщайки белия прахообразен продукт в еталон за начина, по който семействата по света следвало да отглеждат бебетата си. Самата употреба на Джонсъновите продукти промотирала връзката родител-дете.

Козметичните пособия на "Джонсън" за бебета започнали да се добавят към вече утвърдените комплекти с консумативи за родилките. Така през 1900 г. компанията започнала да се грижи едновременно за здравето на бебетата и техните майки. Комплектите включвали еднократни чаршафи за родилките, памук, лепенки за пъпа на новородените, антисептичен сапун. Друг вид ("First Dressing Packet for Infants") окомплектовани продукти за новородени включвал сребърен нитрат, ползван като антисептик. Така основната цел на тези продукти започнала да се фокусира все повече към превенцията на майките и децата срещу инфекции в първите дни след раждането.

От казаното до тук можем да обобщим, че компания "Джонсън и Джонсън" е стартирала с производството на продукти, които осигурявали безопасността и здравето на новородените и техните майки, превръщайки "Бебешката компания" в синонимно понятие за качествена грижа за най-малките.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.kilmerhouse.com/2007/04/the-birth-of-our-baby-products/

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Здравни съветиЛайфстайлЛюбопитноАптекиСнимкиТестовеНормативни актовеБотаникаПроизводителиЗаведенияХранене при...НовиниСоциални грижиАлтернативна медицинаОрганизацииКлинични пътекиСпортЛеченияСпециалисти