Начало История на медицината Развитие на "Абот Лабораторис" в края на 60-те и началото на 70-те години на 20-ти век

Развитие на "Абот Лабораторис" в края на 60-те и началото на 70-те години на 20-ти век

От 1967г.

Развитие на "Абот Лабораторис" в края на 60-те и началото на 70-те години на 20-ти век  - изображение

До средата на шейсетте години на миналия век научният екип на американската компания "Абот Лабораторис" ("Abbott Laboratories") не успял да реализира някакви впечатляващи открития или постижения по отношение на лекарствените си проекти. Тогава, през 1967-ма, за президент на компанията бил избран Едуард Дж. Ледър. Виждайки добра възможност, той успял да се пребори за това компанията да намали производството на фармацевтични продукти и, вместо това, да разнообрази продуктовото си портфолио, навлизайки в други, по-благодатни, ниши. През следващите няколко години "Abbott Laboratories" пуснала на американския пазар много и всякакви продукти за масово потребление, между които сметаната от неживотински произход "Pream", гумените ръкавици "Glad Hands", топките за голф "Faultless" и подсладителя "Sucaryl".  

Въпреки тази стратегия на гъвкавост, американският бранд отново се изправил пред трудности пред развитието си. Медицинските продукти на организацията се "състезавали" в ограничена търговска среда. От своя страна, новите лекарства генерирали големи печалби, но за бъдат одобрени и да получат всички разрешения, било нужно да се чака много. Продуктите за масово потребление пък изисквали сериозна инвестиция за реклама и допринасяли с много по-скромни приходи. В крайна сметка, ръководителите на бранда разбрали, че успехът е невъзможен без да се рискува и решили да се върнат към по-старите си стратегии на управление.

В края на 60-те години на 20-ти век "Абот Лабораторис" преживяла още един удар. По това време Американската администрация по храните и лекарствата решила да разследва произвеждания от фирмата цикламат, рекламиран като диетичен продукт. Институцията се произнесла, че препаратът има карциногенен профил и той бил официално забранен за продажба за битови нужди. Въпреки протестната петиция на началниците на организацията, по-късни проучвания недвусмислено доказали горното твърдение. Но лошите новини не свършили тук. По-малко от година след забраната на цикламата, "Abbott" била принудена да спре продажбата на 3,4 милиона бутилки с интравенозен разтвор. Причината: бутилките били запечатани с хартия, в лаковото покритие на което били открити бактерии. Присъствието им там едва ли щяло да бъде открито, ако не били регистрирани случаите на поне 434 заразени и 49 починали пациента в болнични заведения след поставяне на въпросния разтвор. Съвсем логично, продажбите на организацията паднали от 17,9 милиона на само 3 милиона долара, а стойността на акциите й започнали да падат скоростно. В крайна сметка, "Абот Лабораторис" трябвало да плати глоба от 1,000 долара.

Странно или не, след този изключително тежък период за фирмата, следващите години щели да се характеризират с напредък и развитие.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/abbott-laboratories-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА