Начало История на медицината Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 90-те години на 20-ти век

Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 90-те години на 20-ти век

От 1954г.

Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 90-те години на 20-ти век - изображение

През 1954г. американската фамилна компания "Джонсън и Джонсън" пуснала на пазара един от най-популярните си и към днешна дата продукти – бебешкия си шампоан.

Той бил създаден по специална формула, която не съдържала сапун. Маркетинговите специалисти на "Johnson & Johnson" рекламирали препарата като изключително щадящ нежната кожа на скалпа на малчуганите и непредизвикващ сълзи. Както можете да се досетите, доста бързо въпросното изобретение заело водещи позиции по продажби.  

Три години по-късно организацията продължила да се разраства, отваряйки свой филиал и в Индия. А през 1959-та тя придобила две големи химически предприятия - "McNeil Laboratories" в САЩ и "Cilag Chemie AG" в Европа, който ход й позволил да навлезе смело във фармацевтичната индустрия.

През същия период "Джонсън и Джонсън" стартирала производството на болкоуспокояващия сироп "Тиленол" ("Tylenol"), предназначен да се използва от деца (и в чието съдържание не присъствал аспирин). Добрата новина за потребителите била, че от началото на 60-те години сиропът можел вече да се купува и без рецепта, а самите лекари и педиатри с размах го препоръчвали на пациентите си.

 

През 1961г. белгийската химическа компания "Janssen Pharmaceutica N.V", основана от д-р Пол Янсен, станала част от "Johnson & Johnson". Янсен бил изключителен специалист, с новаторско мислене и експериментален дух. Той заслужено се смятал за един от най-легендарните учени на 20-ти век, а присъединяването му към "Джонсън и Джонсън" допринесло много за бъдещия възход на бранда.

В периода от 1963-та и 1973-та под ръководството на главния изпълнителен директор и председател – Филип Б. Хофман, научният екип на компанията разработил нови методи за лечение на шизофрения, за семейно планиране и за грижа за личната хигиена. Хиляда деветстотин шейсет и трета пък била последната година, в която бебешките пудри на фирмата можели да се открият предлагани в метални кутии.

През 1978г. ръководителите на "Johnson & Johnson" съобщили плановете си да построят нова сграда на седалището на организацията в Ню Брънзуик, Ню Джърси, както и желанието си да спомогнат за съживяване на града чрез финансиране на различни устройствени проекти.

От 1976г. до 1989г. компанията завладяла нови области от здравеопазването като грижата за зрението и лечението на диабет и отворила първите си компании в Китай и Египет.

През разглеждания етап "Джонсън и Джонсън" станала основен партньор на глобалната кампания Safe Kids Worldwide, имаща за основна цел да намали броя на случайните инциденти при най-малките в детството им.

Ето по този начин към края на века компанията можела да се похвали със стабилни позиции и със завиден прогрес.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.jnj.com/about-jnj/company-history

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

СнимкиЛайфстайлИнтервютаНовиниХранене при...Здравни съветиЛюбопитноХрани и ястияДиетиАнкетиТестовеСпортОрганизацииЛеченияМедицински изследванияБотаникаАлтернативна медицинаЗдравни проблемиКлинични пътекиПроизводителиЗаведенияСпециалисти