Начало История на медицината Развитие на "Watson Pharmaceuticals Inc." през 1990 година: от имитации към иновации

Развитие на "Watson Pharmaceuticals Inc." през 1990 година: от имитации към иновации

От 1990г.

Развитие на "Watson Pharmaceuticals Inc." през 1990 година: от имитации към иновации  - изображение

Огромните успехи, реализиращи се в пазарната ниша на все по-бързо развиващите се генерични медикаменти позволил на фармацевтичната компания "Watson Pharmaceuticals Inc.", която ги произвеждала, да генерира сигурни и стабилни печалби в началото на 1990 година.

Продажбите на дружеството нараснали от 23,4 милиона долара през 1990 г. и стигнали до $ 34,7 милиона долара през 1992 г. Година по-късно приходите на компанията почти се удвоили, достигайки до  $ 67,6 милиона. Големият скок през 1993 г. бил резултат от въвеждането на няколко нови медикамента на фармацевтичния пазар. Ако трябва да бъдем коректни към историческото развитие на дружеството, до края на 1993 г. "Уотсън фармасютикълс", са имали правото да произвеждат само 17 генерични продукта. Освен това, компанията произвеждала и около също 40 други лекарства за други фармацевтични филми. "Уотсън фармасютикълс" чакали и одобрение от американската администрация по храните и лекарствата за пусканетона пазара на около дузина нови медикаменти, които били „родени” от усилената й изследователска и развойна дейност.

Подобряването на стратегията за развитието на пазарната ниша, заета от "Уотсън" в този период, било съсредоточено в усъвършенстването на производствените технологии на медикаменти, които предоставяли предимство на нейните продукти на пазара. Пример за подобен продукт на "Watson" бил разработването на заместител на медикамент, който допреди това трябвало да се инжектира на пациента единствено от обучени специалисти.

След това, работещите в компанията се заели да създадат и нова система за дозирането на лекарствата – появили се специални пластири, напоени с медикаменти, които дискретно се поставяли на кожата, създали се и устройства, с които лекарствата можели да се приемат през носа или устата. Тези продукти усеснявали пациентите, които ги приемали.

Стратегията на "Уотсън" се оказала доста добра – дружеството печелило приходите си не само от усъвършенстването на производствените си технологии за направата на медикаменти, но и от значителното "разширяване" в пазара на генеричните лекарства. За да се възползва максимално от ръста в продажбите на компанията си, Алън Чао и колегите му въвели в действие агресивен план за разширяване в производствените дейности на "Уотсън Фармасютикълс".

За тази цел през февруари 1993 година, "Уотсън" изнесли акциите си на пазара, за да могат те да се търгуват и публично на борсата. Тези действия донесли $ 25 милиона на компанията. Последвалото предлагане реализирало общо около $ 100 милиона, предназначени за фондовете й за финансиране на проекти. Паричните средства се използвали и за закупуването на патент за производствени технологии за отливане на супозиторните лекарствени форми. От огромно значение бил и фактът, че финансовият излишък позволявал на Алън Чао да се доближи с още една стъпка до мечтата си – да направи фармацевтичната си компания "Уотсън Фармасютикълс" напълно интегрирана фирма за производството на фармацевтични продукти, подобряващи човешкото здраве.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

1. http://www.fundinguniverse.com/company-histories/watson-pharmaceuticals-inc-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА