Начало История на медицината Развитие на "Сандоз" от 1990 година до 1998 година

Развитие на "Сандоз" от 1990 година до 1998 година

От 1990г.

Развитие на "Сандоз" от 1990 година до 1998 година  - изображение

В началото на 90-те години на 20-ти век швейцарската компания "Сандоз" щяла да премине през редица структурни трансформации, които, в крайна сметка, щели да доведат до още по-сериозното й налагане като водещ бранд във фармацевтичната индустрия.

През 1990г. организацията направила поредната стъпка към разширяване и се превърнала в холдингово дружество. Естествено, това наложило изграждане на нова кооперативна, както и на операционна, структура. През 1995-та били създадени три основни сектора: фармацевтичен, хранителен и агро/химически.

Хиляда деветстотин деветдесет и шеста била изключително ключова за развитието на швейцарския гигант. Именно тогава "Сандоз", както и химическият бранд "Сиба" ("Ciba" - "Chemische Industrie Basel"), се обединили в общ "отбор", с което осъществили едно от най-големите корпоративни сливания във фармацевтичната история.

Новосъздаденото обединение било наименувано "Новартис" ("Novartis") и с неговото основаване било поставено началото на модерната история на компанията. Австрийският сътрудник на "Сандоз" - "Biochemie", също преминал през "пълна промяна", обединявайки под една "шапка" няколко компании, между които "Geneva", "Rolab", "Multipharma" и "Azurpharma".

Една година по-късно "Сандоз" навлязла на мексиканския пазар под името "Suipharm", а през 1998г. – на испанския, като "Geminis".

С настъпването на новия век предизвикателствата пред компанията ставали все повече, но те не можели да спрат нейния възход.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.sandoz.com/about_us/Sandoz_history.shtml

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА