Начало История на медицината Глоба на Ели Лили

Глоба на Ели Лили

От 20.01.2009г.

Глоба на Ели Лили - изображение

Министерството на правосъдието на САЩ осъжда фармацевтичната компания Ели Лили да плати неустойки на обща стойност 1.415 милиарда щатски долара поради проблеми със своя медикамент "Zyprexa". Компанията се признава за виновна, че съзнателно е предлагала лекарството на фармацевтичния пазар с неодобрено приложение. Това се е случило на 30 януари 2009 година. Една част от тази сума е предназначена за криминална глоба (515 милиона щатски долара), като до тогава това било най-високата санкция, налагана досега на независима американска корпорация.

Неправомерната "off-label" търговия започва да се извършва, когато фармацевтична компания продава даден медикамент за лечение на медицински състояния, които не са получили федерално одобрение поради недоказан лечебен ефект. Когато една фармацевтична компания желае да пусне на пазара свой продукт, тя трябва да се допита до Администрацията по храните и лекарствата (FDA) за одобрение и разрешение, като е задължена да посочи предназначенията на препарата, който ще предлага. След като е предоставено одобрение, лекарството трябва да се продава само за лечение на заявените и описани симптоми.

В конкретния случай "Zyprexa" е получила одобрение от администрацията за лечение единствено на шизофрения и биполярно разстройство. Въпреки че компанията законосъобразно насърчава продажби на лекарството за лечение на двете заболявания, тя незаконно пропагандира и насърчава провеждането на лечение при състояния, свързани с възрастта като деменция и нарушения на съня.
Известен страничен ефект от лекарството е значителното повишаване на телесното тегло. Вместо да се направи предупреждение срещу този страничен ефект, компанията го лансира като терапевтично предимство на медикамента.

В изявление, направено от Ели Лили в навечерието на обявяването на решението на Министерството на правосъдието се казва, че "компанията не е съгласна и не признава гражданските обвинения". Напротив, въпреки растящото обществено напрежение продължава да се пропагандира и да се разпространяват рекламни материали, насърчаващи оф-лейбълната употреба на "Zyprexa".

Персоналът на фармацевтичната компания преминава през специално обучение чрез, което законът се игнорира, а населението се убеждава умишлено да ползва медикамента.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://medheadlines.com/2009/02/eli-lilly-gets-14b-fine-for-zyprexa-off-label-marketing/

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ГеографияКомпании и организацииПроизводителиОткритияНовиниЛайфстайлСнимкиНаправления в медицинатаЛюбопитноАптекиНормативни актовеСпортЛичностиСоциални грижиАнкетиЗдравни съветиЛеченияОрганизацииРецептиКлинични пътекиСпециалистиАлтернативна медицинаТестовеБотаника