Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало История на медицината Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони

Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони

от 11 дек 2018г., обновено на 27 фев 2019г.
Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Библиография
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Библиография
Коментари
Свързаност

От 1997г. до 2014г.

През 2014-та година американската компания Макдоналдс се изправя пред сериозен проблем. Оказва се, че не става въпрос за вътрешни затруднения на фирмата, а за нещо, което е потенциално дори по-опасно. Става въпрос за предизвиканите от кампаниите на първата дама на САЩ Мишел Обама. Президентшата призовава всички вериги за бързо хранене на направят детските си менюта по-здравословни. Причината за това е, че всяко трето дете в щатите страда от затлъстяване.

По външни изчисления Макдоналдс печелят около 14% от всичките си приходи благодарение на менютата, предназначени за деца „Happy meal“. Именно за това акционерите на компанията свикват своите най-близки подчинени, които отговарят за ПР-а на фирмата. На хората, отговарящи за доброто име на компанията, е поставена задачата да променят детското меню, за да стане то по-здравословно, но все така харесвано от най-малките.

Окончателното решение е намаляване на пържените картофи в порциите и добавяне да опция „здравословен десерт“, включващ кисело мляко или плодове. Преди това решение обаче, кулинарните експерти предлагат въвеждането на нещо много по-иновативно - броколи с вкус на дъвка.

Тази странна идея има за цел да направи полезния зеленчук по-вкусен за децата. Тъй като броколите имат силен вкус, който не се харесва особено на подрастващите, от Макдоналдс решават да овкусят по химичен път растението. Кулинарите се спират на вкуса на детската дъвка, тъй като тя е позната като стока, която най-малките обожават.

След като първите овкусени броколи се появяват на бял свят, фирмата събира деца-доброволци, които изявяват желаните да дегустират новата опция в менюто на известната компания. За да може тяхната реакция да е възможно най-непринудена, специалистите не съобщават на малчуганите какво е естеството на новото ястие.

Потенциален дизайн за рекламата на продукта

Когато децата виждат пред себе си омразните зеленчуци, които майките настояват да са част от закуската, те дават негативна оценка на „изненадата“. След като водещият на експеримента кара малчуганите да опитат продукта, те остават объркани от неговия вкус. След края на дегустацията почти всички деца казват, че не биха опитали отново този тип храна.

Резултатите от експеримента карат Макдоналдс да прекратят производството на броколи с вкус на дъвка. Интересното е, че американската компания не е първата, която опитва да изкара подобен продукт на пазара.

Още през 1997-ма година исландска хранителна компания си поставя за цел да популяризира антиоксидантните храни. Причината за това е иновативната тогава програма за борба с рака. Още в края на 20-ти век учените правят връзката между липсата на зеленчуци в диетата и повишаването на риска от злокачествени тумори. Именно затова Здравната асоциация в страната се опитва да изгради здравословни хранителни навици от най-ранна детска възраст.

Първите овкусени продукти, излезли на пазара на северната страна, са моркови с вкус на шоколад и карфиол с вкус на топено сирене. Кампанията носи забавното име „Щури зеленчуци“ и се надява на голям успех сред най-малките.

За съжаление децата изобщо не харесват новия продукт. Повечето малчугани дори споделят, че „Щурите зеленчуци“ са по-неприятни за небцето и от нормалните. Причината за това е избелелият цвят на обработените моркови и карфиол, както и тяхната влажна, блудкава консистенция. Програмата е обявена за провал и забравена за почти 20 години.

Редактор: Георги Динев

5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

АЛАЙВ КОСА, КОЖА И НОКТИ капсули * 60 NATURE'S WAY
55.55лв. 47.22лв. / 24.14 €

АЛАЙВ КОСА, КОЖА И НОКТИ капсули * 60 NATURE'S WAY

ПРОМО
ЖАН Д'АРСЕЛ ПРЕСТИЖ ЛЕК КРЕМ 50 мл
93.00лв. / 47.55 €

ЖАН Д'АРСЕЛ ПРЕСТИЖ ЛЕК КРЕМ 50 мл

ХАЯ ЛАБС СУПЕР ГРИЙНС С АРОМАТ ПРАСКОВА прах 300 г
45.00лв. 36.00лв. / 18.41 €

ХАЯ ЛАБС СУПЕР ГРИЙНС С АРОМАТ ПРАСКОВА прах 300 г

ПРОМО
НУТРИГЕН ЗЕЛЕНЧУКОВ СИРОП ЗА ДЕЦА 200 мл
26.60лв. / 13.60 €

НУТРИГЕН ЗЕЛЕНЧУКОВ СИРОП ЗА ДЕЦА 200 мл

СУОНСЪН СУЛФОРАФАН ОТ ЕКСТРАКТ ОТ БРОКОЛИ 400 мкг * 60
29.50лв. / 15.08 €

СУОНСЪН СУЛФОРАФАН ОТ ЕКСТРАКТ ОТ БРОКОЛИ 400 мкг * 60

ОЛИМП СПОРТ НУТРИШЪН ГОЛД ВИТА-МИН АНТИ-ОКС СУПЕР СПОРТ капсули * 60
59.00лв. 41.30лв. / 21.12 €

ОЛИМП СПОРТ НУТРИШЪН ГОЛД ВИТА-МИН АНТИ-ОКС СУПЕР СПОРТ капсули * 60

ПРОМО

Библиография

Източник: www.thevintagenews.com

Снимки: www.bloomberg.com

www.andnowuknow.com

Коментари към Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони
    www.framar.bg 
    на 13 September 2025 в 23:30
    Коментирайте "Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони"

СТАТИЯТА е свързана към

  • 14 здравни ползи от консумацията на броколи
  • Задушено пилешко с броколи и гъби в сос
  • Броколи - полезни свойства и противопоказания
  • Броколи в хрупкава панировка
  • Салата от краставици с броколи, царевица и семена
  • Крем супа от броколи и кейл
  • Броколи с лук и яйца на фурна
  • Сметанови броколи с гъби и пармезан
  • Гарнитура от броколи със зелен фасул и моркови
  • Хляб без брашно с броколи и моцарела
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиологияРусенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19 Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Кога се налага операция на простата?Кога се налага операция на простата?

Кога се налага операция на простата?

от 12 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Добра майка ли съм - проучване на momfident.io

преди 16 дни, 7 часа и 53 мин.

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 59 дни, 10 часа и 12 мин.
Всички

АНКЕТА

Цветя, благотворителност или и двете за началото на учебната година

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МАСАЖЕН КРЕМ ПРОТИВ РАЗШИРЕНИ ВЕНИ 100 г ДЕСПИК

НЕБРОВИДИН капсули * 20 ТИЙМПРО

ГРИЙН ФАРМАСИ БАЛСАМ С РЕПЕЙ ПРОТИВ КОСОПАД ЗА ВСЕКИ ТИП КОСА 300 мл

КОТ Д'АЗУР ELIXIR 57 KIRKE ПАРФЮМНА ВОДА 30 мл

ЛУМЕНЕ ВЕГАН ДЪЛГОТРАЕН ФОН ДЬО ТЕН С МИНЕРАЛЕН SPF30 STAY 3 MEDIUM 30 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МИКОМАКС капсули 150 мг * 1

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:55:38

УЛКАМЕД таблетки 120 мг * 56 KRKA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:52:28

ДОПЕЛХЕРЦ АКТИВ ИРИТАКОЛИН таблетки * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:51:41

БРОНХО - ВАКСОМ ЗА ДЕЦА прах за перорален разтвор 3.5 мг * 10 OM PHARMA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:49:50

ПЕРХИДРОЛ 100 мл. 12 %

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:48:23
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival