Начало История на медицината Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони

Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони

От 1997г. до 2014г.

Защо някои компании са опитвали да продават зеленчуци с вкус на бонбони - изображение

През 2014-та година американската компания Макдоналдс се изправя пред сериозен проблем. Оказва се, че не става въпрос за вътрешни затруднения на фирмата, а за нещо, което е потенциално дори по-опасно. Става въпрос за предизвиканите от кампаниите на първата дама на САЩ Мишел Обама. Президентшата призовава всички вериги за бързо хранене на направят детските си менюта по-здравословни. Причината за това е, че всяко трето дете в щатите страда от затлъстяване.

По външни изчисления Макдоналдс печелят около 14% от всичките си приходи благодарение на менютата, предназначени за деца „Happy meal“. Именно за това акционерите на компанията свикват своите най-близки подчинени, които отговарят за ПР-а на фирмата. На хората, отговарящи за доброто име на компанията, е поставена задачата да променят детското меню, за да стане то по-здравословно, но все така харесвано от най-малките.

Окончателното решение е намаляване на пържените картофи в порциите и добавяне да опция „здравословен десерт“, включващ кисело мляко или плодове. Преди това решение обаче, кулинарните експерти предлагат въвеждането на нещо много по-иновативно - броколи с вкус на дъвка.

Тази странна идея има за цел да направи полезния зеленчук по-вкусен за децата. Тъй като броколите имат силен вкус, който не се харесва особено на подрастващите, от Макдоналдс решават да овкусят по химичен път растението. Кулинарите се спират на вкуса на детската дъвка, тъй като тя е позната като стока, която най-малките обожават.

След като първите овкусени броколи се появяват на бял свят, фирмата събира деца-доброволци, които изявяват желаните да дегустират новата опция в менюто на известната компания. За да може тяхната реакция да е възможно най-непринудена, специалистите не съобщават на малчуганите какво е естеството на новото ястие.

Потенциален дизайн за рекламата на продукта

Когато децата виждат пред себе си омразните зеленчуци, които майките настояват да са част от закуската, те дават негативна оценка на „изненадата“. След като водещият на експеримента кара малчуганите да опитат продукта, те остават объркани от неговия вкус. След края на дегустацията почти всички деца казват, че не биха опитали отново този тип храна.

Резултатите от експеримента карат Макдоналдс да прекратят производството на броколи с вкус на дъвка. Интересното е, че американската компания не е първата, която опитва да изкара подобен продукт на пазара.

Още през 1997-ма година исландска хранителна компания си поставя за цел да популяризира антиоксидантните храни. Причината за това е иновативната тогава програма за борба с рака. Още в края на 20-ти век учените правят връзката между липсата на зеленчуци в диетата и повишаването на риска от злокачествени тумори. Именно затова Здравната асоциация в страната се опитва да изгради здравословни хранителни навици от най-ранна детска възраст.

Първите овкусени продукти, излезли на пазара на северната страна, са моркови с вкус на шоколад и карфиол с вкус на топено сирене. Кампанията носи забавното име „Щури зеленчуци“ и се надява на голям успех сред най-малките.

За съжаление децата изобщо не харесват новия продукт. Повечето малчугани дори споделят, че „Щурите зеленчуци“ са по-неприятни за небцето и от нормалните. Причината за това е избелелият цвят на обработените моркови и карфиол, както и тяхната влажна, блудкава консистенция. Програмата е обявена за провал и забравена за почти 20 години.

Редактор: Георги Динев

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

Източник: www.thevintagenews.com

Снимки: www.bloomberg.com

www.andnowuknow.com

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ОткритияРецептиХрани и ястияЗдравни съветиЛюбопитноНовиниАлт. медицинаХранене при...ДиетиБотаника