Популяризиране на употребата на витамините от група В в САЩ през 40-те години на 20 век

От 1940г.
В началото на 40-те години на 20 век постепенно се появили много видове витамини, които се разпространявали в насипно състояние, но наред с тях пациентите разчитали и на патентните витаминни добавки, като търговията с последните процъфтявала. Така например, през 1935 година цената на тиамина (В1) плавно намаляла от баснословните 300 долара за грам (това е била първоначалната му цена, когато ценната добавка се е произвеждала от естествени източници) до приемливите 7,50 долара за грам през 1937 година и до 53 цента за грам през 1942 година.
Постепенно задълбоченото изучаване на витамините от група B започнало да привлича вниманието на немалко учени. Въпреки че витамин B бил един от първите извлечени членове на голямото „витаминно семейство”, това вещество било малко познато (поне до средата на 1930 година). След това била изяснена структурата на множество полезни за човека компоненти на тази група витамини (като например тази на тиамина, ниацина, рибофлавина, на витамин В6, на калциевия пентотенат). Проведените по-късно медицински изследвания на субклиничния недостиг на витамин B при пациенти не били достатъчно ясни и се превърнали в повод за тревога от страна на медиците: симптомите на недоимък включвали умора и раздразнителност, загуба на апетит, нервност. „Витамините на морала" както скоро започнали да бъдат наричани ценните добавки от група В. Станало ясно, че те са важни за благосъстоянието на хората. Именно тази тенденция в САЩ довела до появата множеството добавки (с витамини от група В) като - „Vimms”, „Stams” и „Benefax”.
Рекламодателите започнали да влагат все по-впечатляващи обещания за действието на техните медикаменти. По тази причина, едва ли може да ни учуди фактът, че рекламните шоу програми като "Vimms Vitamin Show" с Франк Синатра (излъчвали се по радио "CBS") и рекламите на "Stams" (на "Standard Brands", които пък можели да бъдат чути в шоуто на Чарли Маккарти по "NBC"), се радвали на такъв успех.
Популярна реклама на "Vimms" пък призовавала потребителите: "Уверете се, че сте си набавили всички витамини, препоръчани от правителствените експерти." Рекламите на ценните добавки в популярни американски списания подчертавали, че таблетките, съдържащи витамини от групата В-комплекс са изключително добри източници на жизненост и виталност. Освен това, непрекъснато се афиширали списъци с основните компоненти в мултивитаминните добавки. Обществото се стремяло да се запознае с дейтвито на тези продукти.
Добавките на марка "Stams" включвали пет компонента от В-комплекс групата, комбинирани с витамини A, C и D, както и девет полезни минерала. Производителите можели да се похвалят, че техните продукти отговарят на всички изисквания на правителството на САЩ. А производството на витомините в САЩ тепърва щяло да да се развива.
Статията е част от историята на:
Продукти свързани със СТАТИЯТА
БИОХЕРБА ШАМПОАН С МАГАРЕШКО МЛЯКО И ОРИЗОВА ВОДА 250 мл
ВАГИЗАН ИНТИМЕН ЛОСИОН 200 мл
АПИТОНИН капсули 60 мг * 20 ТЕВА
НЮ НЕЙЧЪР МАСЛО ЛЕНЕНО 50 мл.
НЕЙЧЪРС ПЛЮС ПАБА (ПАРААМИНОБЕНЗОЕНА КИСЕЛИНА) таблетки 1000 мг * 60
АШВАГАНДА ФОРМУЛА капсули * 30 HOLLAND & BARRETT
Библиография
https://www.chemheritage.org/distillations/magazine/vitamins-come-to-dinner
СТАТИЯТА е свързана към
- По кое време на деня се пият витамините и добавките
- Хранителни добавки и витамини за напълняване и апетит
- Лекува ли витамин В17 рак?
- Инозитол (витамин В8)
- Витамин В13 (оротова киселина)
- Най-добрите витамини за коса, кожа и нокти
- Как да намалим консумацията на пестициди, съдържащи се в плодовете и зеленчуците?
- Лечение на косопад след раждане
- Как да си набавим витамини по естествен път
- Кои витамини и минерали е добре да се приемат заедно
Коментари към Популяризиране на употребата на витамините от група В в САЩ през 40-те години на 20 век