Принос на доктор Уилям Хенри Уелч към развитието на медицинската наука до началото на 20 век
От 1928г.
Биографията на именития лекар Уилям Хенри Уелч е дело на Доналд Флеминг. Неговата творба изследва кариерата и живота на медика, протичаща на фона на развиващата се американска медицина. Едно от водещите научни влияния, възприето и адаптирано от д-р Уелч, е въвеждането на т.нар. Германски на лабораторен подход в работата, който включва "учене чрез практика" в медицинската система. Лекарят съумява да пригоди по блестящ начин този подход в Съединените щати, усъвършенствайки научните преподавателски методи в американските медицински училища. Всички тези действия на д-р Уелч осезаемо подобряват стандартите на медицинското образование в САЩ. Освен че се справя с тази тежка реформаторска задача, лекарят съумява да привлече (и да ръководи на по-късен етап) впечатляващо частно благотворително финансиране от фондация "Рокфелер", проявяваща интерес към новаторските медицински изследвания и подобряването на образованието.
Малко биографични данни за д-р Уелч
Преиздаването на биографията на лекаря, написана от Флеминг, случайно или не, съвпада със стогодишнината на медицинските институции "Джон Хопкинс", където д-р Уелч прекарва активната част от кариерата си на професор по патология в "School of Medicine", директор на "School of Hygiene and Public Health" и професор по медицинска история. В "Hopkins", доктор Уелч има щастието да превръща идеите си в полезни практики, а наред с това - лекарят оформя институциите съгласно новаторските си виждания.
Работа на лекаря в "Hopkins institutions"
Доналд Флеминг позволява на читателите си по завладяващ начин да надникнат в ежедневието и работата в "Hopkins institutions". Те имат шанса да проследят работата и живота на няколко млади професори (колеги на Уелч), имащи възможността да разполагат с пълната свобода да преподават и да провеждат любопитни медицински изследвания. В творбата е разгледана и брилянтната хирургична практика на хирурга д-р Уилям Халстед, но кокаиновата му зависимост също не е спестена на читателите. Споменат е и саркастичният д-р Франклин П. Мол, който обучава студентите си, оставяйки ги насаме в дисекционната зала с кадаврите. Впечатляващо е и описанието на Уилям Ослер - опетненият и харизматичен клиницист, както и религиозният д-р Хауърд А. Кели, който настоява винаги преди операциите му, да се провеждат молитвени срещи.
Уелч, който постепенно става все по-погълнат от ролята си на държавник, стремящ се да реформира научните среди, работи като президент за някои големи здравни организации (включително Американската медицинска асоциация, Американската асоциация за напредък на науката и Американската академия на науките).
Флеминг отразява точно и безпристрастно в творбата си бляскавите постижения и големите промени, направени от именития медик. Вероятно най-очевиден е напредъкът, който д-р Уелч постига в реформирането на методите за извършване на американските здравни научни изследвания.
По статията работи: Виктория Милова
Продукти свързани със СТАТИЯТА
БИГДЖИГС ДЪРВЕНА ОБРАЗОВАТЕЛНА ИГРА ГЕОМЕТРИЧНИ ПЛОЧКИ BJ942
ПРЕЖИВЯВАНЕ НА ИНФЕКЦИОЗНА БОЛЕСТ - ДИАНА РАДКОВА
БИГДЖИГС ИГРА С ПЛОЧКИ ЗА СЪБИРАНЕ И ИЗВАЖДАНЕ BJ511
ЗАВИСИМОСТ КЪМ ИНТЕРНЕТ И КОМПЮТЪРНИ ИГРИ - СВИЛЕН ЕНЕВ
БИГДЖИГС ТАБЛИЦА ЗА УМНОЖЕНИЕ BJ210
ТРИ ЙЕРОГЛИФЕН КАНОН
Библиография
http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/8802/title/Welch-s-Mark-on-Modern-Medicine/
Снимка: Alan Mason Chesney Medical Archives
СТАТИЯТА е свързана към
- 15 от най-необичайните училища в света – I част
- 10 причини, поради които образователната система във Финландия е най-добрата в света
- Как децата да научат таблицата за умножение бързо и лесно
- 11 отличителни черти на японската образователна система
- Защо датските ученици са най-щастливите в света?
- Читалище "Пробуда - 1930", с. Страшимирово
- Читалище "Петко Рачов Славейков", с. Добри дял
- Детска градина "Слънце", с. Михайлово
- Основно училище "Кирил и Методий", с. Свобода
- Читалище "Напредък", с. Зидарово
Коментари към Принос на доктор Уилям Хенри Уелч към развитието на медицинската наука до началото на 20 век