Пътят към лидерството на „Боарон“
От 1955г. до 2020г.
В началото Жан Боарон има интерес към производството на класически лекарства за хомеопатия, затова прави много изследвания, свързани с производствения процес и особено на тройната импрегнация на съставките.
Неговият брат Анри, след избирането му за президент на Националния синдикат на фармацевтите, през 1955 година основава Международен комитет за фармацевтите хомеопати. Благодарение на усилията му, хомеопатията е включена във френската Фармакопея през 1965 година.
С разрастването на компанията, двамата братя правят всичко възможно, за да насърчат развитието на хомеопатията в родината си и извън нейните граници. Те основават Центъра за хомеопатични изследвания и документация и Международната хомеопатична медицинска организация.
С откриване на „Института Боарон“ през 1985 г. започват да се провеждат ежегодно семинари с учени и лекари от различни страни.
Тази комуникация дава възможност да се популяризира хомеопатията, но също така изследователските екипи се опират на клиничния опит на медицинските специалисти, с което се разбира по-добре механизма на действие на фармацевтичните продукти с марката „Боарон“.
За да популяризира своята дейност сред най-широк кръг, към института се създадава клуб „Боарон Здраве“ (Boiron Santé).
Компанията затвърждава своя авторитет през 80-те години, откогато френската система за социално осигуряване започва да възстановява разходите при хомеопатично лечение.
С либерализацията на фармацевтичните пазари през 90-те, компанията се развива бързо, тъй като това води до по-лесната регистрация и признание за статута на хомеопатичните лекарства във всички страни на Европейския съюз, тогава ЕИО.
Основни направления в производството на „Боарон“
В листа на групата има над 1500 продукта, а „Боарон“ е безспорен световен лидер в хомеопатията. Производството на „Боарон“ е насочено в три направления – хуманна медицина, ветеринарна медицина и козметика и хранителни добавки. В цял свят са популярни техните два вида хомеопатични средства – монопрепарати (ханеманови) и комбинирани.
Монопрепаратите са тройно импрегнирани гранули, чиито опаковки съдържат лекарство само от един хомеопатичен източник. Те са различно оцветени, според степента на разреждането им – зелено, синьо, оранжево и виолетово, със съответните обозначения – 5СН, 9СН, 15СН и 30СН.
Този вид лекарства нямат упътване, тъй като се използват за терапията на различни заболявания, съобразно предписанията на лекарите хомеопати. Всички опаковки на лекарства от тази група са със специален брояч, за по-лесната им дозировка.
Едни от най-популярните продукти на компанията са комбинираните, наричани още специалитети. Всеки един от тях съдържа няколко хомеопатичните съставки. Много популярни сред потребителите по света са противогрипните - „Парагрип“, „Стодал“, „Оксилококциум“, „Хомеовокс“ и други хомеопатични лекарства.
Статията е част от историята на:
Библиография
https://www.boiron.fr/
http://boiron.bg/
Коментари към Пътят към лидерството на „Боарон“