Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало История на медицината Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век

Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век

от 05 ное 2017г., обновено на 14 яну 2019г.
Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век - изображение
  • Инфо
  • Библиография
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Библиография
Коментари
Свързаност

От 1900г. до 1953г.

В началото на 1900 г. американската компания "Metropolitan Life Insurance Company" започва безпрецедентна за Страната на неограничените възможности кампания, касаеща подобряването на здравния статус на притежателите на фирмени полици, а и на бедните семейства като цяло. Като част от кампанията, агентите на "Metropolitan Life Insurance Company" разпространяват ценна здравна информация. Нещо повече - в продължение на 40 години дружеството организира и съдейства за извършването на редовни домашни посещения от обучени медицински сестри.

Честно казано, застрахователните компании традиционно са заети (на първо място) с продажбите на застраховки, а клиентите им от средната класа - винаги са добре дошли. Плащанията на тези хора са значителни, а гореописаната им политика е разглеждана като солидна инвестиция и начин за защита на семействата от евентуална бедност и проблеми със здравето.

През 1879 г. "Metropolitan Life", по това време малка нюйоркска компания, започва да продава новия си продукт. Той е наречен "индустриална застраховка" (тя е с малки полици, обхващащи най-често един основен вид животозастраховане, използвано за плащане при нужда на погребални услуги или разходи за определени стоки). Продуктът на компанията е предназначен за семействата с ниски доходи. Дори така наречените работещи бедни, съсредоточени в големите градове, също успяват да си купят от тези полици. Агенти на компанията посещават семействата всяка седмица, обикновено през деня, за да събират малките си премии (3 до 10 цента на седмица – еквивалентни на 70 цента до 2.35 долара към днешна дата). Тези агенти се срещат с майките и по-малките деца в семействата, получавайки информация за болестите в домакинството и условията за живот в него.

Много от тези общности са имигранти, пристигнали в САЩ от Централна и Източна Европа и Южна Италия. Повечето от тях, освен че са много бедни, нямат и достатъчна образователна степен, не говорят английски език. Част от успеха на "Metropolitan Life" се състои в далновидното им решение - на работа да се наемат агенти и от тези емигрантски общности.

"Митрополитан Лайф" създава серия от образователни брошури, посветени на чистотата, хигиената и доброто здраве, написани на езиците на имигрантите - немски, италиански, френски, испански, полски и хинди. Памфлетите преподават основите на тогавашните представи за добро здраве и хигиена. Те са предназначени най-вече за семействата, които нямат опит в пребиваването в големи градове, чиито жители са наясно с новата научна информация (като например микроби и болестотворните агенти). За да си гарантира повече успех, компанията решава да публикува реклами за здравето и хигиената и в емигрантските вестници, издавани в Щатите.

Целите на тези реформи в конкретния период са двуполюсни. Първо - да се помогне на имигрантите да бъдат "асимилирани" безпроблемно и да се приобщят бързо към местната култура и стандарти. Другата част е типично по американски маниер и слоган – "градете просперитет, почиващ върху добрини" (именно този ефект се опитва да постигне и здравната програма на "Metropolitan Life").

Програмата за американското благосъстояние на "Metropolitan Life" представя нагледно как функционира алиансът между частния бизнес и общественото здраве през Реформаторската ера в САЩ от 1890 до 1920 г. Компанията се премества от 18-та позиция сред американските фирми през 1879 г. Именно тогава тя започва да продава индустриалните си застраховки, извоювайки си правото да стане четвъртата по големина компания в САЩ през 1900 г.

Дружеството инвестира в здравни кампании, а лидерите в него са способни статистически да променят процентите, що се касае до качеството на здравните грижи и намаляването на нивото на смъртността сред притежателите на полици. И така, имиджът на компания "Metropolitan Life", наричана и "Mother Met" се изгражда върху грижата за семействата, обвързали се с нея (а и идеята за "Met family" се оказва отлично поле за реклама). "MetLife" (както става известно дружеството по-късно) се превръща в най-голямата здравна застрахователна компания в САЩ.

Медицинските сестри, правещи домашни посещения са основна част от множество обществени здравни кампании, работили добре за "MetLife" от 1880-те до 50-те години на ХХ век. Сестрите посещават домовете, не само за да се поинтересуват и погрижат за болните, но и за да преподават и разпространяват съвременните канони на хигиената и здравето в семействата. Те подчертават важността от чистотата и начините за поддържане на чисти вода и храна, както и методите, по които малчуганите, да бъдат чисти и в изряден вид.

През 1909 г. "Metropolitan Life" започва да предоставя медицински услуги на своите застраховани клиенти. Компанията експериментира, наемайки Лилиан Уолд - известната основателка на жилищната сграда "Хенри Стрийт Сетълмънт" ("Henry Street Settlement House") в Долен Ийст Сайд, Ню Йорк. По-късно тя създава и огромен имигрантски квартал. Посещаващите домовете медицински сестри от "Хенри Стрийт" в продължение на много години се обаждат и инструктират притежателите на полици по въпросите за здравните и хигиенните грижи. Агентите на компанията пък уведомяват Асоциацията на посещаващите медицински сестри кога ще има нужда от тяхната помощ. За услугите, компанията си плаща на Асоциацията на медицинските сестри по 50 цента (през 1909 г.) за всяко посещение (равни на около 12 долара днес).

Експериментът е успешен както за "Асоциацията на гостуващите медицински сестри на Уолд", така и за "Метрополиън Лайф". Последните бързо разширяват програмата и обхвата си, достигайки до Вашингтон, Балтимор, Бостън, Сейнт Луис и Кливланд. По-късно услугата им става достъпна в много щати в САЩ и Канада. До 1931 г. компанията управлява 843 агенции, сключили договори с дружеството, за което пък работят и цели 346 "станции" (това са клиниките с работещите за тях медицински сестри). През същата година 35 от всеки 1000 застраховани лица получават грижи от застрахователната компания "Метрополиън Лайф". По-късно нейните конкуренти също започват да изпълняват подобни услуги.

В обобщение можем да кажем, че Здравната система и населението на САЩ се променят драматично през годините след Втората световна война, а застрахователната компания приключва с посещенията на медицинските си сестри едва през 1953 г.

По статията работи: Виктория Милова

5.0/5 1 оценка

Библиография

Източник и снимки: exhibits.hsl.virginia.edu/hands/metlife/

Коментари към Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век
    www.framar.bg 
    на 14 September 2025 в 15:43
    Коментирайте "Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Групама Застраховане ЕАД
  • Какво е вашето мнение за здравните застраховки
  • Имате ли застраховка "Живот"?
  • Застраховането за медиците става задължително
  • Асоциацията на застрахователите представи основните насоки на работата си за новата здравна система
  • ЗАД "Армеец"
  • Дженерали България Холдинг
  • ЗАД "Булстрад"
  • Застрахователна компания "УНИКА Груп"
  • Застрахователно дружество "Съгласие" АД
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиологияРусенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19 Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Кога се налага операция на простата?Кога се налага операция на простата?

Кога се налага операция на простата?

от 12 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Добра майка ли съм - проучване на momfident.io

преди 17 дни, 6 мин.

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 60 дни, 2 часа и 25 мин.
Всички

АНКЕТА

Цветя, благотворителност или и двете за началото на учебната година

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

МАСАЖЕН КРЕМ ПРОТИВ РАЗШИРЕНИ ВЕНИ 100 г ДЕСПИК

НЕБРОВИДИН капсули * 20 ТИЙМПРО

ГРИЙН ФАРМАСИ БАЛСАМ С РЕПЕЙ ПРОТИВ КОСОПАД ЗА ВСЕКИ ТИП КОСА 300 мл

КОТ Д'АЗУР ELIXIR 57 KIRKE ПАРФЮМНА ВОДА 30 мл

ЛУМЕНЕ ВЕГАН ДЪЛГОТРАЕН ФОН ДЬО ТЕН С МИНЕРАЛЕН SPF30 STAY 3 MEDIUM 30 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МИКОМАКС капсули 150 мг * 1

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:55:38

УЛКАМЕД таблетки 120 мг * 56 KRKA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:52:28

ДОПЕЛХЕРЦ АКТИВ ИРИТАКОЛИН таблетки * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:51:41

БРОНХО - ВАКСОМ ЗА ДЕЦА прах за перорален разтвор 3.5 мг * 10 OM PHARMA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:49:50

ПЕРХИДРОЛ 100 мл. 12 %

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:48:23
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival