Начало История на медицината Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век

Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век

От 1900г.

Metropolitan Life Insurance – компанията за здравни застраховки в САЩ от края на ХIХ и началото на ХХ век - изображение

В началото на 1900 г. американската компания "Metropolitan Life Insurance Company" започва безпрецедентна за Страната на неограничените възможности кампания, касаеща подобряването на здравния статус на притежателите на фирмени полици, а и на бедните семейства като цяло. Като част от кампанията, агентите на "Metropolitan Life Insurance Company" разпространяват ценна здравна информация. Нещо повече - в продължение на 40 години дружеството организира и съдейства за извършването на редовни домашни посещения от обучени медицински сестри.

Честно казано, застрахователните компании традиционно са заети (на първо място) с продажбите на застраховки, а клиентите им от средната класа - винаги са добре дошли. Плащанията на тези хора са значителни, а гореописаната им политика е разглеждана като солидна инвестиция и начин за защита на семействата от евентуална бедност и проблеми със здравето.

През 1879 г. "Metropolitan Life", по това време малка нюйоркска компания, започва да продава новия си продукт. Той е наречен "индустриална застраховка" (тя е с малки полици, обхващащи най-често един основен вид животозастраховане, използвано за плащане при нужда на погребални услуги или разходи за определени стоки). Продуктът на компанията е предназначен за семействата с ниски доходи. Дори така наречените работещи бедни, съсредоточени в големите градове, също успяват да си купят от тези полици. Агенти на компанията посещават семействата всяка седмица, обикновено през деня, за да събират малките си премии (3 до 10 цента на седмица – еквивалентни на 70 цента до 2.35 долара към днешна дата). Тези агенти се срещат с майките и по-малките деца в семействата, получавайки информация за болестите в домакинството и условията за живот в него.

Много от тези общности са имигранти, пристигнали в САЩ от Централна и Източна Европа и Южна Италия. Повечето от тях, освен че са много бедни, нямат и достатъчна образователна степен, не говорят английски език. Част от успеха на "Metropolitan Life" се състои в далновидното им решение - на работа да се наемат агенти и от тези емигрантски общности.

"Митрополитан Лайф" създава серия от образователни брошури, посветени на чистотата, хигиената и доброто здраве, написани на езиците на имигрантите - немски, италиански, френски, испански, полски и хинди. Памфлетите преподават основите на тогавашните представи за добро здраве и хигиена. Те са предназначени най-вече за семействата, които нямат опит в пребиваването в големи градове, чиито жители са наясно с новата научна информация (като например микроби и болестотворните агенти). За да си гарантира повече успех, компанията решава да публикува реклами за здравето и хигиената и в емигрантските вестници, издавани в Щатите.

Целите на тези реформи в конкретния период са двуполюсни. Първо - да се помогне на имигрантите да бъдат "асимилирани" безпроблемно и да се приобщят бързо към местната култура и стандарти. Другата част е типично по американски маниер и слоган – "градете просперитет, почиващ върху добрини" (именно този ефект се опитва да постигне и здравната програма на "Metropolitan Life").

Програмата за американското благосъстояние на "Metropolitan Life" представя нагледно как функционира алиансът между частния бизнес и общественото здраве през Реформаторската ера в САЩ от 1890 до 1920 г. Компанията се премества от 18-та позиция сред американските фирми през 1879 г. Именно тогава тя започва да продава индустриалните си застраховки, извоювайки си правото да стане четвъртата по големина компания в САЩ през 1900 г.

Дружеството инвестира в здравни кампании, а лидерите в него са способни статистически да променят процентите, що се касае до качеството на здравните грижи и намаляването на нивото на смъртността сред притежателите на полици. И така, имиджът на компания "Metropolitan Life", наричана и "Mother Met" се изгражда върху грижата за семействата, обвързали се с нея (а и идеята за "Met family" се оказва отлично поле за реклама). "MetLife" (както става известно дружеството по-късно) се превръща в най-голямата здравна застрахователна компания в САЩ.

Медицинските сестри, правещи домашни посещения са основна част от множество обществени здравни кампании, работили добре за "MetLife" от 1880-те до 50-те години на ХХ век. Сестрите посещават домовете, не само за да се поинтересуват и погрижат за болните, но и за да преподават и разпространяват съвременните канони на хигиената и здравето в семействата. Те подчертават важността от чистотата и начините за поддържане на чисти вода и храна, както и методите, по които малчуганите, да бъдат чисти и в изряден вид.

През 1909 г. "Metropolitan Life" започва да предоставя медицински услуги на своите застраховани клиенти. Компанията експериментира, наемайки Лилиан Уолд - известната основателка на жилищната сграда "Хенри Стрийт Сетълмънт" ("Henry Street Settlement House") в Долен Ийст Сайд, Ню Йорк. По-късно тя създава и огромен имигрантски квартал. Посещаващите домовете медицински сестри от "Хенри Стрийт" в продължение на много години се обаждат и инструктират притежателите на полици по въпросите за здравните и хигиенните грижи. Агентите на компанията пък уведомяват Асоциацията на посещаващите медицински сестри кога ще има нужда от тяхната помощ. За услугите, компанията си плаща на Асоциацията на медицинските сестри по 50 цента (през 1909 г.) за всяко посещение (равни на около 12 долара днес).

Експериментът е успешен както за "Асоциацията на гостуващите медицински сестри на Уолд", така и за "Метрополиън Лайф". Последните бързо разширяват програмата и обхвата си, достигайки до Вашингтон, Балтимор, Бостън, Сейнт Луис и Кливланд. По-късно услугата им става достъпна в много щати в САЩ и Канада. До 1931 г. компанията управлява 843 агенции, сключили договори с дружеството, за което пък работят и цели 346 "станции" (това са клиниките с работещите за тях медицински сестри). През същата година 35 от всеки 1000 застраховани лица получават грижи от застрахователната компания "Метрополиън Лайф". По-късно нейните конкуренти също започват да изпълняват подобни услуги.

В обобщение можем да кажем, че Здравната система и населението на САЩ се променят драматично през годините след Втората световна война, а застрахователната компания приключва с посещенията на медицинските си сестри едва през 1953 г.

По статията работи: Виктория Милова

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

Източник и снимки: exhibits.hsl.virginia.edu/hands/metlife/

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Компании и организацииОрганизацииСоциални грижиНовиниЗдравни съвети