Начало История на медицината Развитие на германския фармацевтичнен бранд "Шеринг" след Втората световна война

Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война

От 1945г.

Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война - изображение

Към края на Втората световна война през 1945 година всички германски предприятия на фармацевтичната компания "Шеринг" ("Schering") били разрушени. Едновременно с това, към разглеждания момент немската организация вече била загубила ценни патенти, както и правата върху марката си във всички от 30-те си дъщерни дружества извън страната. Останалите й без работа служители, нямайки какво друго да направят, започнали да събират останките от машините, които можели да бъдат употребени.

След няколко години научният екип на "Schering" най-накрая успял да докара до финалната права процеса по създаването на нов лекарствен продукт. Много скоро обаче, цялото имущество на компанията в Източна Германия било иззето от представителите на новия комунистически режим. Независимо от многобройните трудности, "Шеринг" все пак успяла отново да поднови операциите си и да си върне позициите. Сигнали на "съживяване" най-напред били наблюдавани в производството на пудра против въшки и пеницилин. Любопитна подробност е, че "Schering" била единствената компания с мултинационална търговска ориентация, продължаваща да бъде базирана в Берлин след войната. В интерес на историческата истина, главното й седалище се намирало на три пресечки от мястото, където през 1961-ва щяла да бъде издигната Берлинската стена, разделяща Източен от Западен Берлин. От съображения за сигурност, "Шеринг" поддържала и втори кооперативен офис в Бергкамен, намиращ се на около 300 километра западно от границата с Източна Германия.

В следвоенната експанзия на компанията сериозна стъпка била предприета в сферата, касаеща контрола на бременността. Използвайки натрупания отпреди опит в проучванията на стероидните средства, през 1961-ва специалистите разработили първото противозачатъчно, предлагащо се на европейския лекарствен пазар. Едва ли ще е прекалено, ако кажем, че хапчето извършило своеобразна "революция" в методите за предотвратяване на евентуална бременност. Не е случайно, че до 1972-ра компанията осигурявала за световния пазар 50% от доставките на контрацептивни средства, като тук изключваме САЩ и техните хормонални контрацептиви. Вместо да разчитат на този успех дълго време, управителите на "Шеринг" хвърлили доста усилия в непрекъснатото обновяване на продуктовата си линия. Докато във фабриките в Берлин се осъществявало главно научна, административна дейност и някои операции по опаковането на продуктите, 50 дъщерни дружества в Европа, Азия, Латинска Америка осъществявали цялостния производствен процес и разпределяли продуктите на организацията в цял свят.  

Възвърнала финансовото си самочувствие и с големи амбиции за бъдещето, някъде през седемдесетте години на миналия век "Schering" се насочила отново към навлизане на американския пазар. Началото на този стремеж било поставено през 1972-ра със закупуване на дял от компанията "Knoll Pharmaceutical", ситуирана в Ню Джърси. В периода между 1976-та и 1980-та към Шеринг били присъединени общо пет филиала.

Ето така германският бранд направил своето завръщане след войните, а напредъкът му щял да продължи и през следващите няколко години.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/schering-ag-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА