Изследване от 2000г., доказващо ролята на витамин D в лечението на множествената склероза
От 2000г.
Краят на 20-ти век и първите години на 21-век поставили множествената склероза в "подчинено положение". И макар че етиологията на болестта все още оставала неразгадана загадка за специалистите, вече съществували разнообразни методи за третиране и овладяване пристъпите на коварното състояние.
Нещо повече, все по-често започнали да се спонсорират и да се провеждат различни изследвания, свързани с намиране на ефикасни методи за лечение и дори – за превенция.
Станало ясно, че определено съществува генетическа предразположеност към заболяването. Този фактор можел да доведе впоследствие до демиелинизaция в централната нервна система, но сам по себе си, той не бил достатъчен, за да предизвика появата на множествена склероза. Предполагало се, че вероятно определени условия в околната среда също могат да допринесат за увеличаване на риска от МС. В тази връзка, било установено, че, при излагане на слънчева светлина, произведеният чрез нея витамин D изпълнява роля на "защитник" срещу коварната болест.
Въпросното твърдение било обстойно "проверено" през 2000г. от екип от учени от Катедрата по биохимия на университета в Мадисън (щата Уисконсин). След поредица от географски, но също и генетични и биологични проучвания, американските изследователи достигнали до заключението, че витамин D или по-точно – 1,25 дихидроксихолекалциферолът (производно вещество на "слънчевия" хормон) може да предпази от лошо стечение на обстоятелствата генетически предразположените към МС индивиди. Било доказано още, че приемът на рибено масло, което се счита за отличен източник на витамин D, както и хранителен режим с висока консумация на риба, също оказват добро влияние върху третирането на коварната болест.
В крайна сметка, най-яркото доказателство за ролята на "слънчевия" витамин като естествен МС инхибитор дошло преди всичко от експерименти с животински модел на множествена склероза (ЕАЕ). Специалистите направили няколко опита с мишки, при които ЕАЕ бил третиран с 1,25 дихидроксихолекалциферол. Резултатът: зараждането и развитието на болестта били възпрепятствани в зародиш.
Към днешна дата витамин D се смята за важна добавка, която активно се използва в овладяването и превенцията на неврологичното заболяване.
Статията е част от историята на:
Продукти от Framar.bg
ВИТЕН ЛАБ МУЛТИВИТАМИНИ И МИНЕРАЛИ + КОЕНЗИМ Q10 капсули * 60
НовЕНТЕРОСАН МС таблетки * 60
ТермолабилниОМЕГА 11 И ОМЕГА 3 капсули * 60 TIENS
ДОПЕЛХЕРЦ АКТИВ А - Я + ОМЕГА капсули * 30
КОЛАГЕН ФОРТЕКС 2000 таблетки * 60 + 30
НОВАЛАК 1 0-6 месеца 400 г
ГАЛАФАРМ БЕЙБИ КРЕМ 250 мл
Библиография
http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=796900&fileId=S0029665100000768
Коментари към Изследване от 2000г., доказващо ролята на витамин D в лечението на множествената склероза