Начало История на медицината Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия

Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия

От 1939г. до 1970г.

Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия - изображение

През 2015-та година „Кока Кола“ пуска реклама, която има за цел да възбуди носталгията на хората към продукта „Фанта“. В краткия клип се говори за 75 годишната история на напитката и за нейната популярност в Германия. Медийната кампания обаче предизвиква вълна от негативни реакции, тъй като се оказва, че известната марка сокове е създадена по времето на Третия райх.

Историята относно произхода на „Фанта“ успява да заинтригува историческата общност и скоро те установяват, че създаването на известния сок е резултат от няколко основни фактора - инвестициите на „Кока-Кола“ в Европа, липсата на ресурси и Втората световна война...

кадър от въпросния рекламен клип, източник - youtube.com

Голямата американска компания започва да изнася продуктите си за европейските страни още в началото на 20-ти век. Като се има предвид, че оригиналната напитка съдържа кокаинови листа, е лесно да си представим колко бързо течността става любима за много хора.

В Германия тъмната напитка придобива особена популярност. Всъщност немците консумират толкова големи количества „Кока-Кола“, че компанията решава да открие над 50 производствени предприятия в европейската страна. В периода от 1932-ра до 1939-та година консумацията на напитката се повишава около 45 пъти, твърдят изследователите.

Американската марка става толкова популярна, че е допусната да е официален спонсор на Олимпийските игри в Берлин през 1936-та година.

Предприятията на „Кока-Кола“ започват да работят на загуба в Германия след 1939, когато започва Втората световна война. Бойните действия, както и почти пълната липса на търговия между воюващите страни, води до изчерпване на количествата на съставките, необходими за направата на тъмната сладка напитка.

Компанията обаче решава да не изтегля брандовете си от немския пазар. Вместо това те предлагат на правителството да създадат нов вид плодов сок, който да се приготвя от остатъчни материали, но все пак да има добър вкус. Властите дават пълна свобода на проекта. Новият продукт е кръстен „Фанта“, което е съкращение от немската дума “Fantastisch”, което в буквален превод означава невероятен, фантастичен.

Стар немски плакат, рекламирая "Фанта"Градската легенда, свързана със създаването на напитката гласи, че самият Хитлер натоварва американското предприятие с нелеката задача да се синтезира перфектната течност, която едновременно да е безвредна и с невероятен вкус. Разбира се, това е по-скоро преувеличение, отколкото исторически факт.

По време на войната „Фанта“ се приготвя от остатъчни материали от рода на развалени плодове, изцедено пюре от фабриките за нектар, млечна суроватка и т.н. Въпреки това компанията успява някак да продава успешно новия продукт. За това допринася липсата на конкуренция, тъй като по това време, както споменахме по-горе, страната е изолирана от Световния пазар.

Германците се привързват към напитката и продължават да я консумират дори след войната. През 50-те години на 20-ти век рецептата е подобрена, тъй като в Западна Германия започват да се внасят цитруси от Италия и Франция. Чак през 70-те „Фанта“ започва да се появява из всички краища на Западна Европа, а след това и по целия свят.

Днес популярната освежителна напитка може да се намери във всеки един магазин, но вкуса няма почти нищо общо онзи от времето на Втората световна война.

Редактор: Георги Динев

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

Източник: www.thelocal.de

Снимки: lifeisbutalabyrinth.files.wordpress.com

www.adbranch.com

www.youtube.com

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ОткритияСнимкиЛайфстайлНовиниИсторияЛюбопитноСпортСоциални грижиГеографияПроизводителиЗдравни съветиРецептиХранене при...Храни и ястияАлт. медицинаДиетиАнкетиБотаника