Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало История на медицината Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия

Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия

от 10 авг 2018г., обновено на 05 март 2019г.
Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Библиография
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Библиография
Коментари
Свързаност

От 1939г. до 1970г.

През 2015-та година „Кока Кола“ пуска реклама, която има за цел да възбуди носталгията на хората към продукта „Фанта“. В краткия клип се говори за 75 годишната история на напитката и за нейната популярност в Германия. Медийната кампания обаче предизвиква вълна от негативни реакции, тъй като се оказва, че известната марка сокове е създадена по времето на Третия райх.

Историята относно произхода на „Фанта“ успява да заинтригува историческата общност и скоро те установяват, че създаването на известния сок е резултат от няколко основни фактора - инвестициите на „Кока-Кола“ в Европа, липсата на ресурси и Втората световна война...

кадър от въпросния рекламен клип, източник - youtube.com

Голямата американска компания започва да изнася продуктите си за европейските страни още в началото на 20-ти век. Като се има предвид, че оригиналната напитка съдържа кокаинови листа, е лесно да си представим колко бързо течността става любима за много хора.

В Германия тъмната напитка придобива особена популярност. Всъщност немците консумират толкова големи количества „Кока-Кола“, че компанията решава да открие над 50 производствени предприятия в европейската страна. В периода от 1932-ра до 1939-та година консумацията на напитката се повишава около 45 пъти, твърдят изследователите.

Американската марка става толкова популярна, че е допусната да е официален спонсор на Олимпийските игри в Берлин през 1936-та година.

Предприятията на „Кока-Кола“ започват да работят на загуба в Германия след 1939, когато започва Втората световна война. Бойните действия, както и почти пълната липса на търговия между воюващите страни, води до изчерпване на количествата на съставките, необходими за направата на тъмната сладка напитка.

Компанията обаче решава да не изтегля брандовете си от немския пазар. Вместо това те предлагат на правителството да създадат нов вид плодов сок, който да се приготвя от остатъчни материали, но все пак да има добър вкус. Властите дават пълна свобода на проекта. Новият продукт е кръстен „Фанта“, което е съкращение от немската дума “Fantastisch”, което в буквален превод означава невероятен, фантастичен.

Стар немски плакат, рекламирая Градската легенда, свързана със създаването на напитката гласи, че самият Хитлер натоварва американското предприятие с нелеката задача да се синтезира перфектната течност, която едновременно да е безвредна и с невероятен вкус. Разбира се, това е по-скоро преувеличение, отколкото исторически факт.

По време на войната „Фанта“ се приготвя от остатъчни материали от рода на развалени плодове, изцедено пюре от фабриките за нектар, млечна суроватка и т.н. Въпреки това компанията успява някак да продава успешно новия продукт. За това допринася липсата на конкуренция, тъй като по това време, както споменахме по-горе, страната е изолирана от Световния пазар.

Германците се привързват към напитката и продължават да я консумират дори след войната. През 50-те години на 20-ти век рецептата е подобрена, тъй като в Западна Германия започват да се внасят цитруси от Италия и Франция. Чак през 70-те „Фанта“ започва да се появява из всички краища на Западна Европа, а след това и по целия свят.

Днес популярната освежителна напитка може да се намери във всеки един магазин, но вкуса няма почти нищо общо онзи от времето на Втората световна война.

Редактор: Георги Динев

5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

432 HZ - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС
12.95лв. / 6.62 €

432 HZ - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС

БЪЛГАРСКО - НЕМСКИ РАЗГОВОРНИК - ХЕРМЕС
6.95лв. / 3.55 €

БЪЛГАРСКО - НЕМСКИ РАЗГОВОРНИК - ХЕРМЕС

ЛИНГЖИ КАФЕ 3 В 1 1 кг DXN
120.50лв. / 61.61 €

ЛИНГЖИ КАФЕ 3 В 1 1 кг DXN

Безплатна доставка за България!
ГИМБЕР ЕЛИКСИР ОТ ДЖИНДЖИФИЛ BRUT 500 мл
56.60лв. / 28.94 €

ГИМБЕР ЕЛИКСИР ОТ ДЖИНДЖИФИЛ BRUT 500 мл

МАТИСЪН БИО ЖИВА ЛИМОНАДА С ДЖИНДЖИФИЛ И КУРКУМА 500 мл
20.60лв. / 10.53 €

МАТИСЪН БИО ЖИВА ЛИМОНАДА С ДЖИНДЖИФИЛ И КУРКУМА 500 мл

ВИТАМИНОВА ВОДА Ca ЛИМОН И ЛИЧИ 600 мл
2.93лв. / 1.50 €

ВИТАМИНОВА ВОДА Ca ЛИМОН И ЛИЧИ 600 мл

Библиография

Източник: www.thelocal.de

Снимки: lifeisbutalabyrinth.files.wordpress.com

www.adbranch.com

www.youtube.com

Коментари към Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия
    www.framar.bg 
    на 02 December 2025 в 18:55
    Коментирайте "Как „Фанта“ става хит в Нацистка Германия"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Лечебен ефект на алкохолните напитки
  • Греяно вино с джинджифил, мед и канела
  • Как и защо да си направим вода с електролити
  • Студено мляко с шоколад
  • Портокалов сок с моркови и манго
  • Направете си детоксикираща вода от мед, лимон и чиа
  • ЛЕКАРСТВАТА ИСКАТ ОПРЕДЕЛЕНИ НАПИТКИ
  • Коприва
  • Чай от джинджифил
  • Как безалкохолното 7-UP става популярен лек за депресия през 30-те
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Имунотерапия контролира ХИВ в продължение на месециИмунотерапия контролира ХИВ в продължение на месеци

Имунотерапия контролира ХИВ в продължение на месеци

от 02 дек 2025г.Прочети повече
Наблюдава се ръст на пациентите с псориазис в богатите страниНаблюдава се ръст на пациентите с псориазис в богатите страни

Наблюдава се ръст на пациентите с псориазис в богатите страни

от 02 дек 2025г.Прочети повече
Ключов биомаркер обяснява защо младите хора се самонараняватКлючов биомаркер обяснява защо младите хора се самонараняват

Ключов биомаркер обяснява защо младите хора се самонараняват

от 01 дек 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Биомаркерите са ключът към правилното лечение на рака на белия дроб

преди 32 дни, 7 часа и 51 мин.

Гадене и лека болка сред преглед при гинеколог

преди 42 дни, 4 часа и 4 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от заболяването диабет?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

БИОХЕРБА СУРОВО ЗЕЛЕНО КАФЕ РОБУСТА 100 г

ПИНТУС капсули * 30

АНАКА 3 ФОРМУЛА ЗА ОПТИМАЛНО ТЕЛЕСНО ТЕГЛО желирани таблетки * 60

АВА FILL & LIFT КРЕМ ФИЛЪР 50 мл

АВА FILL & LIFT КРЕМ БУСТЕР ЗА ШИЯ И ДЕКОЛТЕ 30 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

БЕТЪР Ю ИНТРА - ОРАЛЕН СПРЕЙ С ВИТАМИНИ D3 + К2 12 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 дек 2025г. в 11:53:28

ВАКСИГРИП ТЕТРА инжекционна суспензия в предварително на пълнена спринцовка

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 дек 2025г. в 11:47:08

ЛОПЕДИУМ капсули 2 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 дек 2025г. в 11:45:13

БИОЗИН таблетки * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 дек 2025г. в 11:44:47

МУКОПЛАНТ АНИСОЛ капсули * 30 NATUR PRODUCT

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 дек 2025г. в 11:43:59
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival