Създаване на фармацевтичната кампания Sun Pharmaceutical през 80-те години на 20 век

От 1982г.
Докато се обучава в колежа, Дилип Шангви започва плавно да разработва бизнеса си, обвързан с търговия на лекарства в Калкута. Постепенно предприемчивият младеж осъзнава, че истинската му страст и амбиция е съсредоточена към производството и разработването на самите медикаменти. Така Шангви основава своята фармацевтична компания „Sun Pharmaceutical” (Сън фармасютикъл”) през 1982 г., разполагаща с „впечатляващата” сума от $ 250. Макар с незавидно финансово състояние, младежът започва да търси кой да бъде неговият първи продукт.
Шангви скоро забелязва потенциална възможност – „литосан”, широко използваният препарат за третиране на маниакални депресивни разстройства, тенденциозно остава недостъпен за източните провинции на Индия. Въпреки това, медикаментът е относително лесен за производство, а добър приятел на Шангви притежава нужното оборудване и фабрика, където има производствената възможност да се прави лекарството. През 1983 г. Шанхви заема оборудването на приятеля си, както и немалка финансова сума от баща си. Така компания „Sun Pharmaceutical” официално започва работа.
Продажбите на дружеството първоначално са ограничени само до пазарите на лекарства в Калкута. Компанията бързо разширява продуктовата си линия, като може да се похвали с пет продукта в портфолиото си, насочени към психиатричния медикаментозен сегмент - област, която не е подчинена на силно ограничаващите закони за производство на терапевтични препарати от индийското правителство. Пазарът на лекарствата за третиране на психиатрични заболявания в Индия осигурява високи маржове на продажбите, характеристика, която до голяма степен определя продуктовия избор за производство на компанията през следващите две десетилетия.
До края на първата си година „Sun Pharmaceutical” се премества в своето производствено съоръжение и харчи около 50 000 долара, за да създава продукцията си. Съоръжението е обявено от компанията като "депо" и е разположено на 3000 квадратни метра в град Вапи, на западния бряг на страната, близо до сърцето на фармацевтичната индийска индустрия в Мумбай (Бомбай). Обсъждайки в интервю за списание „Business World” причината, която стои зад преместването на компанията, Шангви обяснява: "Промишлеността беше съсредоточена в западния регион и беше по-лесно да се получи разрешение за разпространение на нови лекарства".
Производственото депо на компанията във Вапи остава централен завод за създаването на продукцията. То се разширява бързо, за да посреща на бързия растеж на „Сън”. До края на първата си година продажбите на компанията достигат 750 000 рупии. Въпреки това, дружеството продължава да насочва производството си към района на Калкута и източното крайбрежие на Индия. През 1984 г. „Сън” започва да разработва и развива нови лекарства и започва да търси възможности и отвъд психиатричния сегмент в средата на 80-те години на миналия век. Междувременно компанията се премества, разширявайки маркетинговия си обхват на западното крайбрежие на Индия. В подкрепа на усилията си, „Sun” премести административните си офиси в Мумбай през 1986 г. През следващата година компанията разширява обхвата си в цяла Индия.
През 1987 г. дружеството стартира нова гама от кардиологични продукти, включително „Angizem” и „Monotrate”. Последното лекарства е първият значителен финансов успех на компанията. То остава водещ продукт през следващия век. Така „Sun Pharmaceutical” прави първите си сигурни крачки на сцената на индийската фармацевтична индустрия.
По статията работи: Виктория Милова
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/sun-pharmaceutical-industries-ltd-history/
Снимка: Livemint
Коментари към Създаване на фармацевтичната кампания Sun Pharmaceutical през 80-те години на 20 век