Начало История на медицината Трагедия от 1980 година с фалшифицирания "Тиленол" на "Джонсън и Джонсън"

Трагедия от 1980 година с фалшифицирания "Тиленол" на "Джонсън и Джонсън"

От 1982г.

Трагедия от 1980 година с фалшифицирания "Тиленол" на "Джонсън и Джонсън" - изображение

През месец септември 1982 година налице се появили обстоятелства, оставили своя черен отпечатък върху изключително успешното допреди този момент историческо развитие на фармацевтичната компания "Джонсън и Джонсън" ("Johnson&Johnson", наричана и "J&J") През този месец седем души са загинали след употребата на медикамента Тиленол на "Джонсън", тъй като таблетките били обработени с токсичния цианид.

Реакцията на фармацевтичния гигант била светкавична – отменени били всички реклами на продукта, а лекарството било изтеглено от аптеките. След щателна проверка на американската администрация по храните и лекарствата станало ясно, че таблетките били обработени с химикала в търговски обекти, работещи на дребно, а не във фабриките на "Джонсън и Джонсън". За съжаление, вредата била сторена, а за "J & J" останала упоритата работа по спасяването на репутацията на техния най-продаван продукт.

Още през първата седмицата след смъртта на потребителите, спадът в продажбите бил оценен на 18%, а продуктите-конкуренти на лекарството – "Datril" и "Anacin-3", станали толкова желани, че се налагало доставките им да бъдат непрестанно подновявани.

"J & J" все пак са съумели да компенсират загубите си, въвеждайки в действие няколко работещи добре маркетингови стратегии. Компанията излъчвала еднократни реклами, които обяснявали на потребителите как да върнат закупените от тях таблетки Тиленол, за да си възстановят финансовите загуби, фармацевтичното дружество работело в тясно сътрудничество с медиите, давало директен отговор на репортерите, поддържайки политика на пълна прозрачност. Компанията пуснала в употреба във вестниците купони за закупуването на всякакви лекарства с Тиленол на стойност 2 долара и 50 цента, за да възстанови купените и върнатите от потребителите таблетки по време на инцидента. Така компанията стимулирала обществото да ползва Тиленол и в други лекарствени форми.

В рамките на седмици от ужасния инцидент администрацията по храните и лекарствата издала насоки за потребителите относно това как да разпознават оригиналните и подправените опаковки, разпространявани както в хранителната, така и във фармацевтичната индустрия. Освен това, за да засили общественото доверие към своя продукт, "J & J" използвали трислойна защитна опаковка на лекарството си (до този момент било препоръчително наличието на един защитен пласт), когато Тиленолът бил пуснат обратно по аптечните щандове. В рамките на месец след отравянето с цианид, компанията възстановила своя дял на пазара на болкоуспокоителните, а скоро след това, възстановила повече от 90 процента от бившите си клиенти. До 1989 година продажбите на знаковия медикамент достигнали $ 500 милиона на година, а през 1990 г. продуктовата линия била разширена с процъфтяващите лекарства с Тиленол срещу настинки. Следващата година било поставено началото на сънотворни продукти с Тиленол.

Маркетинговата стратегия на директора на "Джонсън и Джонсън" Джеймс Бърк му спечелила място в престижната "National Business Hall of Fame", а честта му била оказана през 1990 г. Съдебните дела след инцидента били окончателно приключени през 1991 г., почти десетилетие след смъртта на пациентите. На пострадалите над 30 оцелели от отравянията потребители били присъдени над 35 $ милиона долара.

През 1989 година американската фармацевтична компания "Bristol-Myers" започнала своята агресивна рекламна кампания, която поставяла нейния "Nuprin" (болкоуспокояващо лекарство с ибупрофен) в пряка конкуренция с Тиленола. Така, от пазарните условия се възползвал и ибупрофенът (с марка "Advil ibuprofen") на "American Home Products". И двете компании твърдели, че продуктите им действат по-добре от ацетаминофеновата формула на Тиленол. Всички тези твърдения били оспорени впоследствие, а печелившото поведение на компанията по време на кризисната ситуация, успяло да спаси доброто й име и по-нататъшното й съществуване.

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/johnson-johnson-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

Снимки