Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 70-те години на 20-ти век - изследователската и развойната дейност започва да се отплаща
От 1970г.
Дори в периода, когато японската фармацевтична компания "Фудживава фармасютикълс" бележи рекорден растеж и печалби (заедно с други конкурентни фармацевтични фирми), по един или друг начин, дружеството продължава да зависи от чуждестранните изследователски и производствени технологии. Резултатът е логичен – повсеместен е огромният търговски дефицит между внесените и изнесените медикаменти в Страната на изгряващото слънце. Правителството, осъзнавайки какъв би бил потенциалът от добре функциониращата и печеливша вътрешна фармацевтична индустрия, решава да приложи редица мерки за насърчаването на износа, за да гарантира, че японските компании ще могат да издържат на чуждестранната конкуренция. Тези мерки включват затягане на патентните закони, преструктуриране на ценообразуването на лекарствата, при което иновативните медикаменти биват „поставени” на по-предни позиции.
След този момент разходите за научноизследователска и развойна дейност на "Фуджисава" се увеличават драматично, тъй като компанията се опитва да разработи продукти, които биха могли да бъдат патентовани. Двете нови лекарства, които "излизат" от фирмените лаборатории по това време, са "Pyroace" (антибиотик) и "Padrin" (антисептик). До 1966 г. печалбите на японския концерн стават девет пъти по-високи в сравнение с предходното десетилетие, а новоразработените продукти формират между 40 и 50% от общите продажби.
Постепенно "Фуджисава" започва да гледа на чуждите пазари като на средство за бърза компенсация на огромните си инвестиции в новите продукти. Сключването на споразумение за техническо сътрудничество с френската компания "Delagrange" води до появата на ценен за "Фуджисава" лиценз за производството и продажбата на лекарството "Primperan". Междувременно в нефармацевтичното подразделение на компанията стартира износът на подправки за различни печива. И двата продукта са добре приети на чуждестранните пазари.
Тъй като развитието на технологиите започва да тече от изток на запад, чуждестранните компании все повече започват да се интересуват от новите класове антибиотици, разработени от японците. Известни като трето поколение цефалоспорини, тези лекарства са особено важни, тъй като те имат способността да се борят с високо устойчивите бактерии, често срещащи се в болниците.
През 1970 г. "Фуджисава" става третата компания в света, която разработва цефалоспорина "Cefamezin". Това ново лекарство, наречено "Cefazolin", е въведено на пазара през 1971 г. Съвместната работа между японската компания и гиганта "SmithKline Beckman" през 1977 г. довежда до появата на "Cefazolin" (а и на други антибиотици на "Fujisawa") на американския пазар. Това споразумение дава права на японския концерн да продава иновативни лекарства на "СмитКлайн" в Страната на изгряващото слънце - включително "Tagamet" ("Тагамет") - добре известното лекарство срещу стомашни язви на "Смит Клайн" и популярният й антиартритен медикамент "Auranofin" ("Ауранофин").
Фуджисава създава свое американско дъщерно дружество през 1977 г. и основава офис в Лондон през 1979 г. През това време, Мутсуя Аджисака (Mutsuya Ajisaka), който е фирмен директор, отговарящ за плановете и координацията във „Фуджисава” очерта нова стратегия за компанията.
Макар че голяма част от успехите в компанията в чужбина са постигнати чрез лицензионните споразумения, в бъдеще „Фуджисава” ще продължава да се стреми да участва в по-директния маркетинг на своите продукти. Аджисака е на мнение, че антибиотиците, включително цефалоспорините, въпреки че продължават да се радват на огромни продажби, се наблюдава насищане на пазара с тези медикаменти. Това е ясен сигнал, че компанията трябва да концентрира изследванията си в други области. В рамките на няколко години калциевите блокери (новият клас мощни лекарства) са следващите приоритетни продукти във фирмените лаборатории на Фуджисава. Тези лекарства, подпомагащи свиването на кръвоносните съдове, се използват за лечение на ангина пекторис и хипертония и са следващият успешен продукт на японския фармацевтичен концерн.
По статията работи: Виктория Милова
Статията е част от историята на:
Библиография
1. http://www.fundinguniverse.com/company-histories/fujisawa-pharmaceutical-company-ltd-history/
Снимка: https://www.yumpu.com/en/document/view/3712920/rampd-network-astellas-pharma-inc/4
Коментари към Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 70-те години на 20-ти век - изследователската и развойната дейност започва да се отплаща