Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало История на медицината Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век

Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век

от 21 авг 2017г.
Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век - изображение
  • Инфо
  • Библиография
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Библиография
Коментари
Свързаност

От 1982г.

До 1982 г. сметките за медикаменти на глава от населението в Япония е достигат еквивалента на почти 100 долара. В стремежа си да се противопостави на прекомерната печалби на фармацевтичните компании и да облекчи националните разходи за лекарства, правителството в Страната на изгряващото слънце започва тенденциозно да намалява цените на медикаментите. До 1987 г. цените спадат с 50%, а от пациентите се изисква да заплащат само 10% от разходите за медицински услуги и лекарства. Тази структурна промяна в националната здравноосигурителна система на Япония почти незабавно засяга фармацевтичната компания „Фуджисава” („Fujisawa”), която дотогава, бележи изключително бързо и успешно развитие.

Печалбите на дружеството постепенно намаляват, тъй като търсенето на продуктите му спада. Само през 1985 г. понижението на цените на лекарствата довежда до намаление с около 5% на търсенето на медикаменти на „Fujisawa”. Още по-утежняващ развитието на компанията факт е, че й се налага да се конкурира за продажбите на все по-претъпкания японски пазар на медикаменти. Фармацевтичната компания е принудена да увеличи разходите си за научноизследователска и развойна дейност.

Въпреки тези трудности, „Фудживава” остава силен и иновативен конкурент в международната фармацевтична индустрия. Компанията съумява да въведе шест нови лекарства през 1986 г. и се ангажира с разработването на нов клас медикаменти, подходящи за населението в Япония, което в края на 20 век прогресивно застарява. Едно от тези лекарства е "Gramalil", което се използва за лечение на психотични смущения при възрастните хора. "Фудживава" започва да развива и свой иновативен продукт, който представлява антитуморно вещество, изолирано от почвени бактерии. Доказва се, че този агент е ефективен при лечението на левкемия и меланома при тестовете с лабораторни животни.

Тъй като конкуренцията продължава да се засилва в края на 80-те и началото на 90-те години на 20 век, "Fujisawa" предприема няколко ключови стъпки, за да си осигури водещите позиции в индустрията. През 1987 г. тя закупува дял от дъщерно дружество на „SmithKline” в САЩ. През 80-те години на 20 век компанията започва да инвестира и в дружеството „Lyphomed Inc.”, базирано също в САЩ. През 1990 г. "Фуджисава" го купува за 765 милиона долара.

През 1991 г. компанията се фокусира в разработването на обещаващо ново имуносупресивно лекарство, прилагано при трансплантация на органи, наречено по-късно с търговското име „Prograf”. През 1993 година е създадено и германско дъщерно дружество на "Фуджисава", което се заема да контролира маркетинга и производството на медикамента, а в края на година „Prograf” дебютира на пазара в Япония. Лекарството навлиза на фармацевтичния пазар на Съединените щати и Обединеното кралство през следващата година и бързо се превръща във водещ продукт, използван като част от терапията при трансплантациите на черен дроб и бъбреци.

Докато компанията се стреми да преодолее проблемите, пред които е изправена поради регулацията на японския фармацевтичен пазар, отделът й за връзки с обществеността се старае да спаси имиджът й, тъй като дружеството е замесено в серия от скандали. През 1998 г. „Фуджисава” се призна за виновна по дело за неправомерно определяне на цените на лекарствата й, заведено от Департамента по правосъдие на САЩ. В делото се твърди, че „Fujisawa” и други водещи фармацевтични компании са работили заедно по премахването на конкуренцията на пазара за продажбите на натриев глюконат, използван за почистване на метал и стъкло. „Фудживава” е принудена да плати глоба от 20 млн. долара, а изпълнителният директор Акира Накао получава глоба от 200 000 долара.

Това не е първият път, когато името на "Фуджисава" е замесено в грандиозен публичен скандал. През 1983 г. директорите на компанията участват в кражба на данни, принадлежащи на конкурентна фармацевтична компания, разработваща ново лекарство. Действията им довеждат до арестите на няколко служители. „Фудживава” е принудена да изплати обезщетения на стойност над 100 милиона долара в началото на 90-те години, след като дъщерното й дружество "Лифомед" („Lyphomed Inc.”) е признато за виновно.

Макар тези скандали да опетняват реномирания образ на компания „Фуджисава”, бързо става ясно, че японският производител на лекарства е взел решение да остави миналото зад гърба си и да се посвети на успешното си развитие. През 1998 г. дружеството реорганизира дейността си в САЩ, като създава „Fujisawa Healthcare Inc.” - звеното, отговорно за фармацевтичния бизнес на компанията в САЩ. Новите лекарства също продължават да се разпространяват успешно в продуктовите й линии. В употреба през 1999 година в Япония е пуснато лекарството „Protopic” („Протопик”), използвано за лечение на атопичен дерматит, а през 2001 и 2002 година то дебютира на пазарите на Съединените щати, Европа и Азия.  През 2002 г. в Страната на изгряващото слънце в употреба е въведен медикаментът „Funguard” („Фунгард”), ползван за лечение на гъбични инфекции.

За да се позиционира по-добре и да се конкурира успешно с международните производители на лекарства в началото на 21 век, „Fujisawa” полага усилия по своето преструктуриране, включващи създаването на своя глобална система за управление. Компанията продължава да реагира адекватно на променящия се пазар в Япония, като се съсредоточава върху научноизследователската и развойна дейност и глобалното разширяване на фармацевтичните пазари. Статия от месец май 2003 г. в престижното списание „Business Week”, която обобщава какви са условията в разпространението на лекарства на японския пазар, дава компания Фуджисава за пример.

Докато следващите няколко години се оказват предизвикателство за развитието на немалко японски фармацевтични компании, „Фуджисава” се оказва в добра позиция, процъфтявайки в променящата се бизнес среда в Страната на изгряващото слънце. Продажбите през фискалната 2003 година на дружеството се увеличават с почти 12% спрямо тези от предходната година, а нетният му доход продължава да нараства. С новите лекарства в продуктовото си портфолио бъдещето на „Фуджисава” изглежда обещаващо.

По статията работи: Виктория Милова

Статията е част от историята на:

  • История на фармацевтичната компания „Fujisawa Pharmaceutical Company, Ltd.” („Фуджисава фармасютикъл ООД”)
5.0/5 1 оценка

Библиография

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/fujisawa-pharmaceutical-company-ltd-history/

Снимка: Metl-Span eBinder

Коментари към Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век
    www.framar.bg 
    на 06 June 2025 в 06:28
    Коментирайте "Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 80-те и 90-те години на 20 век"

СТАТИЯТА е свързана към

  • История на фармацевтичната компания „Fujisawa Pharmaceutical Company, Ltd.” („Фуджисава фармасютикъл ООД”)
  • Създаване и развитие на „Фуджисава фармасютикъл” до 60-те години на 20 век
  • Развитие на японската фармацевтична компания „Фуджисава” през 70-те години на 20-ти век - изследователската и развойната дейност започва да се отплаща
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Данъчни облекчения за деца под 18 години - подаване през НАП с ПИК

преди 822 дни, 19 часа и 24 мин.

Салофалк и нексиум - могат ли да се приемат заедно през определени интервали

преди 1329 дни, 16 часа и 14 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Columbia Temu Discount Code [{ act545667}] $100 off First Time Users

преди 1 мин.

Germany Temu Discount Code [{ act545667}] €100 off First Time Users

преди 3 мин.

Peru]] Temu Discount Code [{ act545667}] S/.400 off First Time Users

преди 7 мин.

{Thailand} Temu Discount Code [{ act545667}] ?1600 off First Time Users

преди 8 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ТОНУС ЕЛАСТ МЕДИЦИНСКИ ПОЯС С 4 ПЛАСТИНИ

ТОНУС ЕЛАСТ МЕДИЦИНСКИ ПОЯС С 2 ПЛАСТИНИ

ТОНУС ЕЛАСТ ПОСТОПЕРАТИВЕН ПОЯС

ТОНУС ЕЛАСТ ПОСТОПЕРАТИВЕН ПОЯС ЛУКС

ТОНУС ЕЛАСТ ПОСТОПЕРАТИВЕН ПОЯС ЛУКС

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ДЕПАКИН ХРОНО таблетки 500 мг * 30 САНОФИ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 18:05:19

ТРАХИЗАН таблетки за смучене * 20

Коментар на: Мара от 05 юни 2025г. в 16:28:56

БИОХЕРБА САРСАПАРИЛА капсули 250 мг * 100

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 16:12:48

ЛИНДА РЕН ДИЕТ ХИТОЗАН капсули * 80

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 05 юни 2025г. в 16:11:29

БИОХЕРБА САРСАПАРИЛА капсули 250 мг * 100

Коментар на: Ема от 05 юни 2025г. в 16:00:21
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival