Създаване на специалния екип на "Джонсън и Джонсън" по оказване на първа помощ

От 1886г.
Основателите на "Джонсън и Джонсън", още в началния етап от съществуването на компанията, се постарали да изградят такава вътрешнофирмена политика, която да бъде пряко ориентирана към грижата за здравето на служителите. Този ход, разбира се, бил съвсем естествен, имайки предвид фактът, че брандът бил специализиран в производството на превързочни материали за стерилна употреба, комплекти и наръчници за оказване на първа помощ.
Така, още през 80-те години на 19-ти век в сградата на фирмата в Ню Брънзуик било създадено медицинско отделение, както и образователни зали по здравеопазване и здравна профилактика за персонала.
Най-вече благодарение на упоритото лобиране на американския фармацевт Фред Килмър, "Johnson & Johnson" обучила специален екип от хора, наричан "First Aid Staff", който да владее техниките за оказване на първа помощ, както и някои от най-добрите лечебни практики.
В действие!
Ако се случвало някой от работниците изведнъж да се разболее или да пострада, прекият му ръководител веднага се обаждал по телефона (и тогава е имало подобни устройства, точно така), за да повика трениран служител (или няколко – при необходимост), който да поеме случая. Според инструкции от 1909г., съхранени в архивите на "Джонсън и Джонсън", на място се провеждал обстоен преглед и се анализирало здравословното състояние на пострадалия. Често той бил пренасян с помощта на количка до своеобразната фирмена болница и в стаята за почивка.
След това служителят отново бил преглеждан. Ако просто не се чувствал в кондиция, той можел да остане в легнало положение и да релаксира до момента, в който усети, че е по-добре.
Въпросната стая била оборудвана с легла и удобни столове, разполагала с добро осветление и възможности за проветряване, а на разположение в нея били доктор и медицинска сестра.
Всеки път, когато този специален екип отивал на мисия, се попълвал доклад, който обяснявал случката, пояснявал какво лечение е било проведено и какъв е бил резултатът от него.
Едва ли ще ви изненадаме, ако ви кажем, че не кой да е, а именно Фред Килмър бил избран за директор на "First Aid staff". "Спешният отбор" включвал общо 12 мъже и жени, като един от тях бил Робърт Ууд Джонсън II - създателят на фирменото кредо, който към разглеждания период бил само на 19 години.
В заключение можем да кажем, че американската компания полагала големи усилия, за да повиши безопасността и здравната информираност на своите кадри, а това допринесло за изграждане на добър кооперативен имидж.
Статията е част от историята на:
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ЛАЙФ СИСТЕМС АПТЕЧКА СТЕРИЛ * 29
УЧЕБНА ПОДЛОЖКА ЗА КПР
Безплатна доставка за България!ЛАЙФ СИСТЕМС АПТЕЧКА КЪМПИНГ * 40
ФЪРСТ ЕЙД АПТЕЧКА ТИП ШКАФ ОБОРУДВАНА
ЛАЙФ СИСТЕМС АПТЕЧКА ЗА ПЪРВА ПОМОЩ ПОКЕТ * 18
ЛАЙФ СИСТЕМС АПТЕЧКА ТРАВЪЛ * 39
Библиография
http://www.kilmerhouse.com/2012/09/meet-the-johnson-johnson-first-aid-squad/
СТАТИЯТА е свързана към
- Запознайте се с 11 вида билки за първа помощ
- 9 опасни грешки, които правим, докато оказваме първа помощ – I част
- 9 опасни грешки, които правим, докато оказваме първа помощ – II част
- 18 съвета, които един ден могат да спасят живота ви или този на близък човек
- Трагедията от 1982 г. с фалшифицирания "Тиленол" на "Джонсън и Джонсън"
- Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 1990 година
- Развитие на "Джонсън и Джонсън" през 60-те и 70-те години на 20 век
- Социална ангажираност на „Джонсън и Джонсън” и развитие на компанията до 1995 година
- Лечение на спешни състояния: първа помощ при инфаркт
- Лечение и първа помощ при слънчево изгаряне
Коментари към Създаване на специалния екип на "Джонсън и Джонсън" по оказване на първа помощ