Трудности пред развитието на "Бакстер" през 80-те години на 20-ти век
От 1980г.
През 1980 година Върнан Р. Локс-младши бил избран за президент и главен изпълнителен директор на презокеанския бранд "Бакстер", заставайки на мястото на колегата си Уилям Греъм. Седем години по-късно, Локс щял да прибави към ръководните си постове още един - този на председател. Междувременно, през осемдесетте години на миналия век редица анализатори прогнозирали, че в бъдещ план в САЩ щяло да се наблюдава тенденция на повишено търсене на разтвори за интравенозно приложение и на медицинско оборудване за бъбречна диализа, като и на разнообразни кръвни серуми и субстанции – все области, в които "Бакстер" оперирала със завиден успех. Навлизането на фирмата в редица чуждестранни пазари, както и доминиращата й роля в предлагането на продължителната амбулаторна перитонеална диализа като алтернативен метод на хемодиализата, били все фактори, благоприятстващи стабилния просперитет на организацията.
Въпреки това, Локс и другите й лидери били убедени, че бъдещият й растеж зависи от превземането на нови пазари за продукти и услуги за здравна грижа. Така, под ръководството на Локс, през 1982-ра "Baxter" придобила "Medcom Inc." – компания, предоставяща медицинска информация и образователни програми. Малко по-късно пък били закупени и две компютърни софтуерни фирми, специализирани в изработката на компютърни приложения за здравни нужди. Година по-късно,"Бакстер" осъществила сътрудничество с небезизвестната "Genentech Inc." за производството и маркетинг на продукти, употребявани в сферата на медицинската диагностика. Ръководителят на бранда инициирал и специална програма, целяща свиване на разходите, като основната цел на това била "Baxter" да се превърне в евтин и рентабилен доставчик на медицински препарати и услуги. Прогнозата за бъдещето развитие на компанията изглеждала благоприятна, ала… пред прогреса на организацията съвсем не липсвали пречки.
В края на 1983-та управителите й били изправени пред необходимостта да затворят три нейни производствени предприятия. След финализиране на процеса станало ясно, че приходите за предстоящата година по всяка вероятност ще са по-ниски от предходни години. Едновременно с това, няколко пазарни тенденции работили в ущърб на "Бакстер". Една от тях била тази болниците да свиват бюджетите си и рязко да намаляват потреблението си на продукти, предлагани от американската компания. Въпреки опитите си да се справи със ситуацията, фирмата трудно издържала на забавеното търсене отстрана на лечебните институции, а също и на конкурентните цени в бранша. Големите инвестиции на "Baxter" в проучването и разработката на неболнични препарати и услуги все още не можели да се похвалят със задоволителна възвращаемост. С цел да се адаптира към промените, компанията започнала да предлага на болниците специални продуктови пакети. Във въпросния план били включени най-известните й "произведения", между които разтворите й за интравенозно приложение, продуктите й за кръвни терапии и хемодиализа, както й урологични пособия. Посредством тази стратегия, ръководителите на бранда се надявали да изградят стабилни отношения със заведенията, ангажирани в създаването на системи за домашно здравеопазване. За да има успех такова начинание обаче, компанията трябвало да разполага с голяма пациентска мрежа, с каквато всъщност не разполагала, така че и тук не бил генериран очакваният ефект.
Поддържането и финансирането на производствените структури на организацията – особено тези, въвлечени в разработката на разтворите за интравенозна употреба, изисквало огромни финансови ресурси. Оперирането на чужда територия чрез дъщерните предприятия също често било проблематично. Например, стачка на работници във Филипините през 1985-та възпрепятствала осъществяването на бизнес операциите там, което коствало на "Бакстер" десет милиона долара инвестиция в тамошния завод. Появил се още един проблем – в края на 80-те страховете от заразяване от СПИН понижили рязко търсенето на продукти за кръвни терапии.
През 1985-та "Baxter" придобила едновремешния си сътрудник - "American Hospital Supply Company", с надеждата, че това обединение ще върне компанията обратно в редиците на водещите организации. Възвръщането й обаче нямало как да се случи изведнъж, а щяло да бъде резултат от още много и смели бизнес решения.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/baxter-international-inc-history/
Коментари към Трудности пред развитието на "Бакстер" през 80-те години на 20-ти век