Напредъкът на "Абот Лабораторис" през 90-те години на 20-ти век
От 1991г.
В началото на 90-те години на миналия век управителите на една от най-големите компании в света "Абот Лабораторис" ("Abbott Laboratories"), за разлика от ръководителите на конкурентни нейни брандове, решили усилено да инвестират в изследователска и развойна дейност. Това именно се оказало и печеливша търговска стратегия. Въпреки несигурната бизнес среда, касаеща здравеопазването, фирмата запазила стабилни позиции на световния фармацевтичен бранш и тепърва щяла да се радва на немалко успехи.
Измежду ключовите събития, маркирали напредъка на организацията през деветдесетте години, задължително трябва да споменем въвеждането на кларитромицина на американския пазар през 1991-ва. Тогава именно "Abbott" започнала да предлага въпросния антибиотик под търговската марка "Biaxin". Самият препарат бил разработен в по-ранен етап от японска компания, учените на която първоначално се опитали да направят своя версия на познатия по-рано еритромицин, минимализирайки страничните му ефекти. Така, макар и по случайност, кларитромицинът се появил на бял свят, а няколко години по-късно "Абот Лабораторис" се сдобилa с патент да го продава на територията на САЩ. Много скоро, медикаментът се превърнал в хитов продукт за компанията, генерирайки 1 милиард долара годишни продажби. През 1994-та своята "тържествена" поява направил и севофлуранът – препарат, използван в общата анестезия. На следващата година бил пуснат и медикаментът "Prevacid" за лечение на язва, а през 1996-та - "Norvir" за третиране на пациенти, диагностицирани със СПИН.
През втората половина на 90-те управителите на организацията започнали да следват агресивна стратегия на придобивания, за да защитят позициите на бранда на глобалния фармацевтичен пазар. Диагностичният отдел на "Абот" бил подсилен значително през 1996-та със закупването на компанията "MediSense, Inc", специализирана в производството на устройства за извършване на кръвни изследвания за установяване на диабет. Всъщност, това била първата такава по-мащабна сделка от 1964-та насам. На следващата година "Абот Лабораторис" похарчила 200 милиона долара за няколко продуктови линии за интравенозно приложение на дъщерното дружество на френската компанията "Sanofi Pharmaceuticals, Inc".
През същата година брандът преживял известно противоречие с японския си партньор "Такеда", когато управителите на последната не подновили десетгодишния съвместен договор. Това дало право на "Абот" за пръв път да откаже да разпространява лекарства на японската форма в САЩ чрез общото дружество на двете компании – "TAP". При създалото се положение "Такеда" решила да си създаде собствена организация за продажби и маркетинг на американска почва.
Все пак, деветдесетте години безспорно били силен период за "Abbott Laboratories", който определено нямало да приключи с края им.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/abbott-laboratories-history/
Коментари към Напредъкът на "Абот Лабораторис" през 90-те години на 20-ти век