Начало История на медицината Развитие на Милениум фармасютикълс (Millennium Pharmaceuticals, Inc.) след 2000 година

Развитие на Милениум фармасютикълс (Millennium Pharmaceuticals, Inc.) след 2000 година

От 2001г.

Развитие на Милениум фармасютикълс (Millennium Pharmaceuticals, Inc.) след 2000 година - изображение

През месец юни 2000 г. фармацевтичната корпорация "Милениум фармасютикълс" успява да привлече за съвместна работа състоятелна компания. Сключена е много печеливша сделка с френското дружество „Aventis SA” - то четвъртото по големина в Европа, което се разделя с 450 милиона долара. Двете страни са задължени съвместно да създадат, развият и пуснат на пазара нова линия противовъзпалителни средства за лечение на заболявания като ревматоиден артрит, астма и някои алергии. Двете компании ще имат еднакви печалби за всички лекарствени продукти, продавани в Съединените щати и Канада, а „Милениум” ще получи проходите от всички останали пазари. Това е една много изгодна сделка за американската биотехнологична компания (съвместната работа има стратегическо значение и за Aventis, която е създадена при сливане на стойност 25 млн. долара през 1999 г.).

Новият мениджърски екип извършва задълбочен преглед на операциите, за да открие евентуални недостатъци. Установяването на връзка с „Милениум” е бърз и икономичен за „Aventis” начин да задоволи апетитите си. След това, „Милениум” си „купува” гаранция, че ще съумее да покрие условията по договора с френската компания, придобивайки за 53 млн. долара английската „Cambridge Discovery Chemistry” (британско дъщерно дружество с голям брой учени, имащи опит в областта на фармацевтичната химия). Добавянето на „Кеймбридж Дискавъри” подсигурява присъствието и доброто позициониране на „Милениум” в чужбина.

Американската биотехнолигична компания получава своето първо договорено лекарство през 2001 г. Наречено е „Campath” (кампат) и е използвано за третиране лечение на хронична лимфоцитна левкемия. Продуктът е разработен в купената от Милениум „LeukoSite”. Макар че от кампат се очаква да постигне приходи от не повече от 150 млн. долара годишно (които биотехнологичната компания трябва да дели с други две дружества), създаването на медикаментът е важна стъпка за развитието на Милениум. Тъй като по това време и други продукти си проправят път за пускане на пазара чрез клинични изпитания, корпорацията продължава да изгражда партньорства със създателите на тези фармацевтични продукти, макар че един ден те биха могли да се превърнат в нейни съперници.

„Hoffmann-LaRoche” „Хофман-Ла Рош” има тригодишно споразумение с „Милениум” по разработването на диагностични продукти, третиращи ревматоиден артрит. Тъй като по-ранната сделка с „Hoffmann-LaRoche” изтича, „Millennium” успява да реализира ново партньорство за разработването на лекарства и диагностични тестове за диабет и затлъстяване, но този път с „Abbott Laboratories”. Той е на стойност 250 милиона долара и е с продължителност от пет години. До края на 2001 г. „Милениум” завършва и най-голямото сливане в своята кратка история – суап на стойност 2 млрд. долара с „Cor Therapeutics”, базиран в Сан Франциско. Сделката е ясна заявка на намерението на "Милениум" да се превърне в един от основните участници във фармацевтичния бизнес. Покупката на „Cor Therapeutics” довежда след себе си разработката на ново лекарство за третирането на сърдечно-съдови заболявания, за което се очаква да генерира 225 млн. долара за година.

Въпреки че някои наблюдатели са критични към закупуването на "Cor", други смятат, че „Millennium” съумява да си изгради солидни позиции, за да реализира бъдещия си растеж. На този етап компанията може да се похвали с десет лекарства, които са във фаза на клинични изпитания върху пациенти, както и с няколко други, готови да навлязат в този етап. Дружеството разполага с голям и добре обучен персонал, 400 милиона долара очаквани годишни приходи и 2 милиарда щатски долара в брой за покритие на загубите от годишни ангажимент с други компании и 500 милиона долара за финансиране на изследвания и развитие. В едно интервю от декември 2001 г. за списание "Technology Review" Левин говори откровено за амбициозните си планове за "Милениум": "През следващите пет до 10 години нашата цел е да станем компания, която ръководи вещо света на т.нар. персонализирани лекарства - компания, която има волята да внесе положителна промяна в живота на хората".

По статията работи: Виктория Милова

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/millennium-pharmaceuticals-inc-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА