Създаване на успешна работна стратегия на "Watson Pharmaceuticals" през 80-те години на 20-ти век, 1 част
От 1980г.
Дългосрочната цел на фармацевта Алън Чао, който основал своята компания "Watson Pharmaceuticals" през 1983 година, била да съгради едно напълно интегрирано фармацевтично дружество, което, подобно на "G.D. Searle & Co" (предишната компания, която била управлявана от него) разработвало и пускало на пазара свои собствени лекарства.
Въпреки всичко, реализацията на подобни начинания изисквала наличието на огромни финансови суми, за да се покриват всички научни изследвания и да се осигури развитието на новите лекарства. Не били за подценяване и рисковете, свързани с получаването на разрешително за пускането на нови лекарства, което се извършвало от американската администрация по храните и лекарствата („FDA”). И така, ако определено лекарство (проучвано в продължение на месеци и години) не съумявало да получи одобрение от „FDA”, по-големите компании страдали от сериозни финансови проблеми, а тези които тепърва стартирали дейността си, можели изобщо да не просъществуват във времето. Поради липсата на средства, необходими за стартирането на напълно интегрирана фармацевтична компания, Чао взел решението да започне да произвежда генерични лекарства.
Според фармацевта, най-голямото предимство, което предлагало производството, съсредоточено в генеричния сегмент било, че одобрението за производството на генерици е по-улеснено. За да се появи ново генерично лекарство на пазара, то трябвало да бъде подложено на по-кратки изследвания, проверяващи безопасността му, тъй като неговият „марков роднина” вече бил считан за безопасен от „FDA”. Въпреки, че генеричните медикаменти не можели да предложат огромните печалби, присъщи за патентните продукти, много от производителите на генерици все пак били в състояние да забогатеят. Успехът в индустрията зависел до голяма степен от способността на производителите на генеричните медикаменти да продават бързо продуктите си, запълвайки някои празноти на пазара. Другият фактор за успеха на „генеричните” компании се криел и в способността да се сведат до минимум режийните си разходи, касаещи производството, пакетирането, маркетинга и дистрибуцията.
Първият професионалист, присъединил се към компанията на Чао, се казва Дейвид Хсайя, който започнал работа в "Watson Pharmaceuticals" като вицепрезидент. Упоритата му работа му донесла бързо повишение и той станал старши вицепрезидент. Въпреки че стратегията да се произвеждат генерици до някъде редуцирала капиталовите изисквания на дружеството, Чао изчислил, че се нуждае от най-малко 4 милиона, за да бъде доразвит тяхният "дебютен" медикамент (и още около 2 милиона за така желаното одобрение на медикамента от „FDA”). Компаниите, занимаващи се с рискови капиталови вложения се отнесли презрително към предприемаческия дух на "Watson Pharmaceuticals", а банките в Чикаго (където Чао първоначално искал да построи „Уотсън”) категорично отказали да му заемат пари, въпреки че той бил готов да заложи дори собствеността на семейството си в Калифорния.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/watson-pharmaceuticals-inc-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на "Уотсън Фармасютикълс" ("Watson Pharmaceuticals Inc.")
- Създаване на "Watson Pharmaceuticals" през 1983 година
- Създаване на успешна работна стратегия на "Watson Pharmaceuticals" през 80-те години на 20-ти век, 2 част
- Развитие на "Watson Pharmaceuticals Inc." през 1990 година: от имитации към иновации
- Развитие на "Watson Pharmaceuticals Inc" до 1995 година
- Ключови сливания и покупки на "Watson Pharmaceuticals Inc." до 1997 година
Коментари към Създаване на успешна работна стратегия на "Watson Pharmaceuticals" през 80-те години на 20-ти век, 1 част