Начало История на медицината Хомосексуалност в Китай

Хомосексуалност в Китай

От -202г.

Хомосексуалност в Китай - изображение

Изкуството, поезията, историческите и правните документи подсказват или свидетелстват за съществуването на хомосексуалността в Китай. Най-ранните препратки, описващи хомосексуалността в Китай са от периода на династия Хан (около 202 г. пр.н.е. до 9г. пр.н.е. "Da-le-fu", написан от  Bo Синцзян (775-826) представлява официален древен медицински текст, описващ историята на династия Хан, в която често се споменава (с евфемистичен изказ) за съществуването на хомоеротизъм, особено сред императорите.

Хейсиг посочва, че през четиринадесети век, китайците започват да изпълняват някои хомосексуални тибетски религиозни обреди в двореца на монголския император , а историкът Арно Карлен съобщава за документ, описващ "двама арабски туристи, предприели мъчителен преход през Индия и Китай през девети век". Техните хроники твърдят, че китайците са пристрастени към содомията, която се практикува в техните храмове."

Периодът от втората половина на управлението на династията Мин (1368-1644 г.), Сие Жаоже (1567-1624, съвременник е на Шекспир) записва в своята енциклопедия "Wu za zu", че: "В днешен Пекин има млади момчета, които посещават всички винарски събори в Джентри, без значение колко официалния забрани действа, всеки може да се използва от тях, както му е угодно".

По-подробни описания на хомосексуални връзки, които могат да се оприличат на еднополовите бракове, са открити в писания от династия Мин, а коментаторът Шен Дефу (1578-1642), разказва за съществуването на еднополови връзки, които понякога са със статут на семейни в южната провинция Фуджиян. Той посочва, че наред с всички социални звания, в случай че мъжете от Фуджиян открият партньор със същия социален статут, те могат да станат "братя" (местният термин е Nanfeng), като по-възрастният трябва да поеме разноските по по-късният брак с жена на по-младия си брат. Все пак, не е известно да са открити доказателства за съществуването на подобни връзки, които да имали по-дълга продължителност от двадесет години.

През 16-ти век католически мисионери коментират със загриженост извратените хомосексуални практики, които видели в Китай. В книга, публикувана през 1569, доминиканецът Гаспар де Круз отдава наличието на много земетресения, които по това време разтърсват Китай (най-фаталното от тях е през 1556) на китайското безразличие към содомията. Малко след пристигането през 1583 година, че в Китай мъжката проституция е законна и се практикува открито: „Има обществени улици, пълни с момчета, облечени като проститутки. Има и хора, които купуват тези момчета, за да ги обучат да пеят и танцуват.
Китайският историк на име Мао Юилинг (1623- 1716) описва в историческо изложение император Вузонг (1491-1521), които има страст към военните униформи спи в новопостроения си Леопардов дом, където са настанени и неговите генерали. Той поддържа толкова близко приятелство с един от тях, че е изрично записано, че двамата спят в една стая.

Отритото изразяване на сексуалността в Китай продължава да действа и по време на династия Мин (1368-1644 г.), но се наблюдава нарастване на моралните терзания относно хомосексуалността. След създаване на династия Цин, се наблюдава известно пробуждане, което води до началото на законите за морална реформа. Китайските консерватори се стараят да възстановят по-целомъдрените ценности от времето на конфуцианството. Император Канг Ши (втори от династията Цин) е уважаван владетел и е изключително враждебен към хомосексуализма и детската проституция.

През 1679 е съставен закон, който счита отвличането и изнасилването на момчета под дванадесет години за углавно престъпление, а содомията по взаимно съгласие започнала да се наказва със сто удара с бамбукова пръчка и носене на "cangue" (плоска дървена дъска) в продължение на един месец. Въпреки това, впоследствие собственият син Канг Ши (и наследник на трона) е обвинен в хомосексуални отношения с дворцови служители. След кратък процес е екзекутиран.
Въпреки тези реформи по-късните владетели от династия Цин са участват в хомосексуални връзки, а в Китай започва повторното възраждане на хомосексуалността.
Въпреки това, хомоеротизмът очевидно не е религиозна практика за китайската традиция, тъй като "китайците са шокирани и възмутени от хомоеротични тибетски ритуали, практикувани в двора на „Shun-Ti Heissig”, последният император от четиринадесети век." По време на китайската културна революция (1966-76), правителството започва да счита хомосексуализма за социално престъпление или форма на психично заболяване, а хомосексуалността започва да се наказва. През 1989 г. "Китайската класификация на диагностичните критерии за наличие на психични разстройства", издадена от асоциацията на психиатрите, определя хомосексуалността като "психично разстройство на сексуалността".

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.conservapedia.com/History_of_homosexuality#cite_note-0

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

ГеографияНаправления в медицинатаАлтернативна медицинаСнимкиЛайфстайлНовиниЛюбопитноАнкетиИнтервютаЗдравни съветиОрганизацииРецептиСпортЛеченияБотаникаПсихологияХранене при...Социални грижиЗаведенияСпециалистиТестовеНормативни актовеОбразованиеКомпании и организацииОткритияЛичности