Начало История на медицината Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година

Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година

От 1998г.

Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година - изображение

Създадената през 1993 година, фармацевтичната компания „Кинг фармасютикълс”  бързо разработва своята стратегия за развитие. Тя има намерение да участва в придобиването на маркови лекарства, отпускани по лекарско предписание, които по една или друга причина, са отнети от големите световни фармацевтични компании, фокусирани или в продажбата на най-добре продаваните си медикаменти, или са „обезкървени”, тъй като им предстои да се обединят с други фармацевтични концерни. Широко известен е фактът, че при многократните сливания, предприемани от немалко фармацевтични компании, се случва дублиране на идентични (патентни) лекарства. Така нерядко новосформираните дружества отказват да поддържат производството на "дублиралите" се лекарства.

Първото начинание на „Кинг” включва вложението на рисков капитал на арената на „захвърлените” лекарства. Избраният от концерна медикамент е болкоуспокояващото на компания „Boehringer” ("Боенхаркер"), наречено „Anexia” („Анексия”, а продажбите на лекарството за година възлизат на 6 милиона долара годишно).

„Кинг” придобива медикамента през декември 1994 г. със запис на заповед (форма за писмено, доброволно и предварително уреждане на финансови отношенията между хората) на стойност от 17,5 милиона долара. За съжаление, една година по-късно компанията не е в състояние да плати уговорената сума, но „спасява” ситуацията, продавайки „Anexia” и генерична форма на лекарството „Mallinckrodt” за 32 млн. долара.

Независимо от спорния успех от начинанието си, концернът все още вижда потенциал в своя бизнес модел. „Кинг” има постъпления, равняващи се на около 20% от продажбите й, реализирани от договори за производство на медикаменти за други компании, а марковите й лекарства генерират около 75% от брутните й печалби .

През 1995 година компанията решава да се включи в друго рисково начинание. „Кинг” иска да започне да действа на пазара на лекарства за третиране на заболявания на сърдечносъдовата система. Концернът насочва вниманието си към лекарство на „Hoechst”(„Хохст”), наречено „Altace”(„Алтейс”). Въпреки че медикаментът генерира приходи от близо 90 милиона долара и може да се похвали с патент, който е в сила до 2008 г., „Altace” не се рекламира от родовата компания, която го е създала. Когато „Хохст” се слива с „Марион Мерил Доу” („Marion Merrill Dow”) през 1995 г., Джеферсън Грегъри (генерален мениджър на „Кинг” и брат на основателя на концерна Джон Грегъри) се опитва да „отмъкне” „Алтейс”, но в този момент офертата му бива отхвърлена. Компанията успешно придобива други брандови лекарства.

През 1997 г. „Кинг фармасютикълс” плаща сумата от 54 млн. долара на „Glaxo Wellcome, Inc.”( „Глаксо Уелкъм ООД”), за да купи лекарството „Cortisporin”, „Viroptic”, както и още шест маркови медикамента. През февруари 1998 г., на цена от 127,9 милиона долара, „Кинг” добавя към продуктовото си портфолио 15 маркови фармацевтични продукта на компания „Warner-Lambert Company”, както и производствена база за стерилни продукти в Рочестър, Мичиган.

За да стабилизира и обезпечи финансирането на бъдещото си разрастване „Кинг” реализира първичното си публично предлагане на борсата през юни 1998 г. Офертата, поета от корпорация „Credit Suisse First Boston”, докарва чиста печалба от $ 87.5 млн. Така през 1998 г. компанията създаде „King Pharmaceuticals International”, която започва да разпространява своите продукти по целия свят.

По статията работи: Виктория Милова

Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/king-pharmaceuticals-inc-history/

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА