Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година
От 1998г.
След сключване на една от най-успешните си сделки (закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace”) фармацевтичната компания „Кинг фармасютикълс” започва да търси нови възможности. Такава се появява на хоризонта през 2000 година. Именно тогава американският фармацевтичен концерн сключва договор с компания „Tecnofarma, S.A.”. След влизане в действие на сделката „Кинг фармасютикълс” се заемат с разпространението в цяла Латинска Америка на медикамента, заместващ естрогена - „Menest”.
Освен това, през 2000 г. компания „Кинг” се разделя с акции на стойност 366 млн. долара, за да придобие производителите на лекарства „Medco Research”, разположени в Северна Каролина. Така фармацевтичният концерн допълва продуктовото си портфолио с още един продукт за третиране на сърдечносъдови заболявания. Малко по-късно „Medco” се превръща в дъщерно дружество на компанията, преименувано на „King Pharmaceuticals Research and Development, Inc.”
Положителна тенденция за „Кинг”, която става осезаема след сливането, е плавната промяна в акцента на бизнес модела на компанията. Други дружества пък се опитват да подражават на стратегията на своя конкурент, пробвайки да си купуват от други компании патентни лекарства, които, образно казано, са „втора употреба”. Това е любопитна и успешна стратегия, патентована от „Кинг”. Тя придобива маркови лекарства, отпускани по лекарско предписание, които по една или друга причина, са отнети от големите световни фармацевтични компании, фокусирани или в разпространението на най-добре продаваните си медикаменти, или са „обезкървени”, тъй като им предстои да се обединят с други фармацевтични концерни. Широко известен е фактът, че при многократните сливания, предприемани често, се случва дублиране на идентични (патентни) лекарства. Така нерядко новосформираните дружества отказват да поддържат производството на "дублиралите" се лекарства.
Макар, че по-малките компании се опитват да подражават на този успешен план, списание "Форбс" е на мнение, че: "Съперниците, които досега се опитваха да играят играта на „Кинг”, се съсредоточиха в изследването на най-продаваните си лекарства с надеждата да постигнат много по-големи продажби".
Сливането на „King” с „Medco” отразява още веднъж опита на дружеството в разработването на успешни лекарства. Компанията планира да вложи 26 млн. долара за научноизследователска и развойна дейност през 2001 г. и 35 млн. долара - през 2002 г. Това са 3% от приходите й. Някои конкуренти на „Кинг” отделят цели 10% за тези цели. Фармацевтичният концерн планира да продължи да купува маркови лекарства, пренебрегнати от родовите компании, които са ги създали, за да си спести разходите за научноизследователска и развойна дейност, дългите клинични изпитвания и усилията за разработването им.
През 2001 г. дружеството плаща повече от 285 милиона долара на „Bristol-Myers Squibb”, за да придобие три лекарства и лиценз за четвърти продукт. В същото време, когато се извършва баланс между сливанията и развитието, става ясно, че „Кинг” постепенно започва да се отдалечава от договорното си производство, запълвайки капацитета със свои собствени продуктови линии. По план компанията продължава производството си по договор с други компании, но ограничава участието си в контракти, предлагащи големи обеми и значителни приходи.
Благодарение на успеха от сделката със закупуването на лекарството "Алтейс" през 1998 година, „Кинг” бележи огромен финансов ръст. Така, към края на годината приходите на дружеството възлизат на $ 261.6 милиона. През 2001 г. компанията реализира продажби от над 825 млн. долара и печалба от близо $ 218 млн., а благодарение на това концернът продължава да обогатява продуктовите си линии. Така през 2002 г. „Кинг” придобива хормонозаместителния продукт „Ortho-Prefest” от дъщерно дружество на компания „Джонсън и Джонсън”. Освен това, през същата година компанията постига известно разнообразие, купувайки производителя на устройства за автоинжектиране „Meridian Medical Technologies при сделка на стойност 247,8 милиона долара.
Междувременно, Джон Грегъри се оттегля от поста главен изпълнителен директор на 50-годишна възраст, прехвърляйки ежедневните си задължения на брат си Джеферсън. Въпреки, че той остава председател на борда, Джон Грегъри започва да посвещава все по-голяма част от времето си, работейки в благотворителния фонд "Кинг Фармацевтикс", а дъщерните дружества на компанията „Monarch Pharmaceuticals, Inc .”, „Parkdale Pharmaceuticals, Inc .”, „King Pharmaceuticals Research and Development, Inc .” и „Jones Pharma Incorporated.” работят с пълна сила.
По статията работи: Виктория Милова
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/king-pharmaceuticals-inc-history/
Снимка: King Pharmaceuticals
СТАТИЯТА е свързана към
- Закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace” – една от най-успешните сделки на компания „Кинг фармасютикълс”
- История на фармацевтичната компания „Кing Pharmaceuticals, Inc.” („Кинг фармасютикълс” ООД)
- Предпоставки за създаването на "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.")
- Създаване на компания "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.") през 1993 г.
- Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година
- Сливане през 2010 година, чрез което „Pfizer Inc” купува „King Pharmaceuticals Inc.”
Коментари към Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година