Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало История на медицината Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година

Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година

от 21 юли 2017г.
Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година - изображение
  • Инфо
  • Библиография
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Библиография
Коментари
Свързаност

От 1998г.

След сключване на една от най-успешните си сделки (закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace”) фармацевтичната компания „Кинг фармасютикълс” започва да търси нови възможности. Такава се появява на хоризонта през 2000 година. Именно тогава американският фармацевтичен концерн сключва договор с компания „Tecnofarma, S.A.”. След влизане в действие на сделката „Кинг фармасютикълс” се заемат с разпространението в цяла Латинска Америка на медикамента, заместващ естрогена - „Menest”.

Освен това, през 2000 г. компания „Кинг” се разделя с акции на стойност 366 млн. долара, за да придобие производителите на лекарства „Medco Research”, разположени в Северна Каролина. Така фармацевтичният концерн допълва продуктовото си портфолио с още един продукт за третиране на сърдечносъдови заболявания. Малко по-късно „Medco” се превръща в дъщерно дружество на компанията, преименувано на „King Pharmaceuticals Research and Development, Inc.”

Положителна тенденция за „Кинг”, която става осезаема след сливането, е плавната промяна в акцента на бизнес модела на компанията. Други дружества пък се опитват да подражават на стратегията на своя конкурент, пробвайки да си купуват от други компании патентни лекарства, които, образно казано, са „втора употреба”. Това е любопитна и успешна стратегия, патентована от „Кинг”. Тя придобива маркови лекарства, отпускани по лекарско предписание, които по една или друга причина, са отнети от големите световни фармацевтични компании, фокусирани или в разпространението на най-добре продаваните си медикаменти, или са „обезкървени”, тъй като им предстои да се обединят с други фармацевтични концерни. Широко известен е фактът, че при многократните сливания, предприемани често, се случва дублиране на идентични (патентни) лекарства. Така нерядко новосформираните дружества отказват да поддържат производството на "дублиралите" се лекарства.

Макар, че по-малките компании се опитват да подражават на този успешен план, списание "Форбс" е на мнение, че: "Съперниците, които досега се опитваха да играят играта на „Кинг”, се съсредоточиха в изследването на най-продаваните си лекарства с надеждата да постигнат много по-големи продажби".

Сливането на „King” с „Medco” отразява още веднъж опита на дружеството в разработването на успешни лекарства. Компанията планира да вложи 26 млн. долара за научноизследователска и развойна дейност през 2001 г. и 35 млн. долара - през 2002 г. Това са 3% от приходите й. Някои конкуренти на „Кинг” отделят цели 10% за тези цели. Фармацевтичният концерн планира да продължи да купува маркови лекарства, пренебрегнати от родовите компании, които са ги създали, за да си спести разходите за научноизследователска и развойна дейност, дългите клинични изпитвания и усилията за разработването им.

През 2001 г. дружеството плаща повече от 285 милиона долара на „Bristol-Myers Squibb”, за да придобие три лекарства и лиценз за четвърти продукт. В същото време, когато се извършва баланс между сливанията и развитието, става ясно, че „Кинг” постепенно започва да се отдалечава от договорното си производство, запълвайки капацитета със свои собствени продуктови линии. По план компанията продължава производството си по договор с други компании, но ограничава участието си в контракти, предлагащи големи обеми и значителни приходи.

Благодарение на успеха от сделката със закупуването на лекарството "Алтейс" през 1998 година, „Кинг” бележи огромен финансов ръст. Така, към края на годината приходите на дружеството възлизат на $ 261.6 милиона. През 2001 г. компанията реализира продажби от над 825 млн. долара и печалба от близо $ 218 млн., а благодарение на това концернът продължава да обогатява продуктовите си линии. Така през 2002 г. „Кинг” придобива хормонозаместителния продукт „Ortho-Prefest” от дъщерно дружество на компания „Джонсън и Джонсън”. Освен това, през същата година компанията постига известно разнообразие, купувайки производителя на устройства за автоинжектиране „Meridian Medical Technologies при сделка на стойност 247,8 милиона долара.

Междувременно, Джон Грегъри се оттегля от поста главен изпълнителен директор на 50-годишна възраст, прехвърляйки ежедневните си задължения на брат си Джеферсън. Въпреки, че той остава председател на борда, Джон Грегъри започва да посвещава все по-голяма част от времето си, работейки в благотворителния фонд "Кинг Фармацевтикс", а дъщерните дружества на компанията „Monarch Pharmaceuticals, Inc .”, „Parkdale Pharmaceuticals, Inc .”, „King Pharmaceuticals Research and Development, Inc .” и „Jones Pharma Incorporated.” работят с пълна сила.

По статията работи: Виктория Милова

5.0/5 1 оценка

Библиография

http://www.fundinguniverse.com/company-histories/king-pharmaceuticals-inc-history/

Снимка: King Pharmaceuticals

Коментари към Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година
    www.framar.bg 
    на 03 October 2025 в 06:19
    Коментирайте "Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Предпоставки за създаването на "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.")
  • История на фармацевтичната компания „Кing Pharmaceuticals, Inc.” („Кинг фармасютикълс” ООД)
  • Създаване на компания "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.") през 1993 г.
  • Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година
  • Закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace” – една от най-успешните сделки на компания „Кинг фармасютикълс”
  • Сливане през 2010 година, чрез което „Pfizer Inc” купува „King Pharmaceuticals Inc.”
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
За колко време минава синина под окото и за какво да внимавамеЗа колко време минава синина под окото и за какво да внимаваме

За колко време минава синина под окото и за какво да внимаваме

от 02 окт 2025г.Прочети повече
Изкуствен интелект открива лезии, причиняващи епилепсия при децаИзкуствен интелект открива лезии, причиняващи епилепсия при деца

Изкуствен интелект открива лезии, причиняващи епилепсия при деца

от 02 окт 2025г.Прочети повече
Инхалации с хепарин помагат на пациенти с COVID-19 или пневмонияИнхалации с хепарин помагат на пациенти с COVID-19 или пневмония

Инхалации с хепарин помагат на пациенти с COVID-19 или пневмония

от 02 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Колоездачен клуб Берое ви кани на спортно състезание с кауза в Стара Загора - 5 октомври 2025 г., неделя, от 10:00 ч.

преди 6 дни, 13 часа и 15 мин.

Характерна клинична картина на Морбус мортум

преди 15 дни, 16 часа и 15 мин.
Всички

АНКЕТА

Засегнати ли сте от липсата на вода?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

НОРДЕЙД ВИТАМИН C + АЦЕРОЛА орален спрей 30 мл

МАГНАЛАБС МАГНАБИОТИК МЕТА капсули * 30

ВИТАМИН D3 капсули 1000 IU * 180 НАТУРАЛ ФАКТОРС

САНТЕ ХЕПИНЕС ДУШ ГЕЛ С ПОРТОКАЛ И МАНГО 200 мл

МАСТИХА капсули * 90

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

М-М-RVAXPRO (ваксина морбили, паротит, рубеола) прах и разтворител за инжекционна суспензия в предварително напълнена спринцовка

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 окт 2025г. в 17:33:15

ВИТАМИН С таблетки 100 мг * 80 АКТАВИС

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 окт 2025г. в 17:28:21

СИНУЛАН ФОРТЕ таблетки * 30 ВАЛМАРК

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 окт 2025г. в 17:27:22

ТЕСТ ЗА РАННА БРЕМЕННОСТ ПРЕСТО

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 окт 2025г. в 17:27:09

ДУЗОФАРМ таблетки 50 мг * 30 СОФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 02 окт 2025г. в 17:26:07
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival