Закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace” – една от най-успешните сделки на компания „Кинг фармасютикълс”
От 1998г.
Най-значимата сделка, която реализира фармацевтичната компания „Кинг фармасютикълс”, е сключена в края на 1998 година. Именно тогава, нейното постоянство й се отплаща – тя придобива ключовия патентен медикамент „Altace” („Алтейс”). Най-накрая лекарството става достъпно, след като неговият родов производител – фармацевтичната компания „Хохст” („Hoechst”) обявява публично намерението си да се слее с „Rhоne-Poulenc” - комбинация, която в близко бъдеще, довежда до появата на лекарствения концерн „Aventis”.
„Кинг” се разделя с внушителните 362,5 милиона долара, а наред с „Altace”, дружеството придобива още две недотам известни лекарства - противоинфекциозният крем „AVC” и мехлемът срещу изгаряния „Silvadene”. От общите печалби от тези продукти - 91,3 млн. през 1997 г., на „Altace” се падат впечатляващите 83,7 млн. долара. Вярвайки, че „Altace” притежава още по-голям потенциал, ръководството на „Кинг” решава да увеличи броя на продажбите на продукта, популяризирайки лекарството.
Желанието на компанията да реализира това си начинание е улеснено от международно клинично проучване на лекарството, наречено „Heart Outcomes Prevention Evaluation” – „HOPE”. Макар, че дружеството е наясно със съществуването на „HOPE” още при закупуването на "Алтейс", директорите на „Кинг” не осъзнават колко важно за продукта им ще се окаже проучването. „HOPE” оценява състоянието на около 9 500 пациенти, които са податливи на сърдечни пристъпи, инфаркт, коронарна болест на сърцето. Изследването разкрива, че „Altace” намалява риска от увреждания от тези заболявания с 22%, независимо от възрастта, пола или степента, в която се е развила коронарната болест на пациента. Констатациите са толкова ценни и обнадеждаващи, че списание „New England Journal of Medicine” публикува резултатите от проучването на уеб сайта си през ноември 1999 г., вместо да се изчака и да ги обяви в януарския си брой през 2000 година.
По-късно американската администрация по храните и лекарствата дава одобрението в листовката на медикамента да се добавят нови индикации за действието му, а Съветът за третиране на инсулти, който е под опеката на Американската сърдечна асоциация, препоръча употребата на „Altace”, за да се намали рискът от инсулт при диабетици.
За да увеличи допълнително възможността си да продава „Altace”, „King Pharmaceuticals” сключва споразумение за съвместно популяризиране с отдела „Ayerst”, който е част от „American Home Products” (AHP), добавяйки още 1000 търговски представители, популяризиращи продукта на кардиолозите и общопрактикуващите лекари. Според условията на сделката „Wyeth” е платила 25 млн. долара на „King” и се съгласява да закупи акции на компанията на стойност от 75 млн. долара. „Wyeth”плаща още 50 милиона долара, когато администрацията по храните и лекарствата дава одобрението си добавянето на новите индикации към листовката. В последваща сделка „Кинг” е придобива от Уайет правата за производство и разпространение в САЩ и Пуерто Рико на пероралния контрацептив „Nordette”, както и на инжекционните антибиотици „Bicillin” и „Wycillin”.
Тъй като „Altace” се превръща в „дойна крава”, „King” продължа да добавя нови медикаменти в продуктовото си портфолио. През 1999 г. компанията закупува антибиотика „Lorabid” от компания „Eli Lilly” за 91.7 милиона долара. През следващата година „King” придобива компания „Jones Pharma Incorporated”, базирана в Сейнт Луис за 2,4 млрд. долара. Успешната сделка добавя цели 100 търговски представителства и спомага за обогатяването на продуктовите линии на „Кинг” чрез лекарствата „Levoxyl” и „Cytomel”/”Triostat”, анестетикът „Brevital Sodium” и „Thrombin-JMI”, използван за контрол на кръвозагубата по време на операция.
Това сливане не е особено добре прието на „Уол Стрийт”. Цените на акциите и на двете компании спадат, след обявяването на сливането. Причината е логична – сливането на Джоунс с Кинг ще донесе на първата повече стабилност към бизнеса. Но развитието на „Кинг” е далеч по-скоростно от това на Джоунс, а по тази причина много от инвеститорите се притесняват от евентуален застой. Очевидно инвеститорите за по-заинтересовани от краткосрочните впечатляващи финансови резултати, отколкото дългосрочния растеж. Независимо от всичко, сделката е реализирана през месец септември 2000 година, а цените на акциите не падат особено много.
По статията работи: Виктория Милова
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/king-pharmaceuticals-inc-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на фармацевтичната компания „Кing Pharmaceuticals, Inc.” („Кинг фармасютикълс” ООД)
- Предпоставки за създаването на "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.")
- Създаване на компания "Кинг фармасютикълс" ("King Pharmaceuticals, Inc.") през 1993 г.
- Развитие и бизнес стратегия на „Кинг фармасютикълс” до 1998 година
- Развитие на „Кинг фармасютикълс” до 2001 година
- Сливане през 2010 година, чрез което „Pfizer Inc” купува „King Pharmaceuticals Inc.”
Коментари към Закупуването през 1998 г. на медикамента „Altace” – една от най-успешните сделки на компания „Кинг фармасютикълс”