Германската компания "Шеринг" през 90-те години на 20-ти век
От 1991г.
В началото на деветдесетте години на миналия век бордът на директорите на немската организация "Шеринг" ("Schering") бил оглавен от д-р Джузепе Вита – амбициозен мъж с ясна визия за бъдещето развитие на компанията. Още тогава били създадени четири стратегически бизнес структури, свързани с фармацевтичното производство на германския гигант - "Диагностика", "Контрол на плодовитостта", "Онкология и дерматология" и "Сърдечносъдова и централна нервна система".
До 1991 година годишните продажби и нивата на печалба на "Schering" достигнали впечатляващи "височини". Междувременно, в стремежа си да представят фирмата си като "нишов играч" с акцент върху строго специализирани области в лекарствената индустрия, ръководителите й взели решение да продадат производствените й отдели за получаване на индустриални химикали и природни вещества, както и този за електротерапевтични продукти. Мащабната продажба била осъществена през вече далечната от нас 1992 година, а купувачът се оказал химическата компания "Witco Corporation", базирана в Ню Йорк.
Всъщност, д-р Вита бил убеден, че фокусът върху производството на медикаменти ще доведе до бърз напредък и развитие, а предположенията му се оказали на прав път. През 1993-та "Шеринг" пуснала на американския пазар първото лекарство за третиране на пристъпно-ремитентна множествена склероза (най-често разпространената форма на болестта) - "Betaseron", по-известно като "Betaferon" навсякъде. За кратко време препаратът генерирал страхотни приходи за "Schering" и реабилитирал разходите по разработването си. През 1994-та отделът на компанията за производство на агрохимикали бил обединен с немската химическа организация "Hoechst", за да се създаде новия бранд "AgrEvo".
Междувременно, въпреки спада в продажбите през 1994-та, "Шеринг" попадала в списъка с двадесетте най-големи фармацевтични фирми и се смятала за лидер в получаването на агрохимикали.
Хиляда деветстотин деветдесет и седма пък се оказала една от най-силните години на немския гигант с генерирана печалба от 446 милиона германски марки.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/schering-ag-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на "Шеринг" ("Schering")
- Създаването на "Anovlar" – първото противозачатъчно, пуснато на европейския лекарствен пазар
- Създаване на германската компания "Шеринг" през 1851 година
- Трудностите пред германската компания "Шеринг" в периода на двете световни войни
- Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война
- Развитие на германската компания "Шеринг" на американския пазар през 80-те години на 20-ти век
- Разрастване и бизнес ходове на компанията "Шеринг" от 2000 година
Коментари към Германската компания "Шеринг" през 90-те години на 20-ти век