Развитие на германската компания "Шеринг" на американския пазар през 80-те години на 20-ти век
От 1988г.
След Втората световна война германският бранд "Шеринг " ("Schering"), малко по малко, успял да си възвърне редица от старите си дъщерни дружества отпреди военните действия. Едно от тях обаче останало завинаги в графата "бивши", а именно – холдинговата компания "Schering Corporation", базирана в САЩ и извоювала своята самостоятелност в по-ранен етап. Наблюдавайки бързия прогрес на последната, управителите на немската организация със съжаление осъзнали, че никога няма да могат да откупят едновремешния си презокеански филиал, защото той вече бил много повече от само… филиал, а бранд със собствена мисия. Ползването на една обща марка от двете фармацевтични фирми обаче, съвсем естествено, се превърнало в повод за редовни спорове и размяна на жалби между тях, които противоречия по някое време ги "отвели" в съда.
В крайна сметка, през 1988-та компаниите стигнали до окончателно споразумение. Управителите на германската "Шеринг" се съгласили тя да оперира в САЩ и в Канада под наименованието "Berlex". Що се отнася до американската "Schering Corporation", която тогава вече се казвала "Schering-Plough" след осъществено сливане с друг американски производител на лекарства през 70-те години на миналия век, получила ексклузивното право да използва името "Шеринг".
До 1982-ра, докато приходите от продажбите на германската организация отчели ръст от 4%, дъщерните й дружества отвъд Океана генерирали незначителни печалби. Ръководителите на немската фирма обаче зачакали търпеливо по-добрите резултати, защото си давали сметка, че е нужно време инвестицията в тези американски предприятия да бъде възвърната. Следващата стъпка за "Schering" била да се откаже окончателно от недоходоносните бизнес операции, което и направила. Заводите за производство на адхезивни химикали или серни съединения били продадени. Междувременно, управителите на "Шеринг" инвестирали повече от 20 милиона долара в разрастването на американските си филиали, което включвало строежа на нови седалища и научни центрове. През 1984-та приходите от продажбите на дъщерните дружества на бранда на американска почва за пръв път от много време надвишили сумата от 1 милиард германски марки. В глобален план на следващата година печалбата достигнала 5 милиона германски марки, като 82% от тази сума идвала от чуждестранни бизнес операции.
Както се досещате, големите предизвикателства пред фирмата, основана от Ернст Шеринг още през 19-ти век, тепърва предстояли.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/schering-ag-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на "Шеринг" ("Schering")
- Създаването на "Anovlar" – първото противозачатъчно, пуснато на европейския лекарствен пазар
- Създаване на германската компания "Шеринг" през 1851 година
- Трудностите пред германската компания "Шеринг" в периода на двете световни войни
- Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война
- Германската компания "Шеринг" през 90-те години на 20-ти век
- Разрастване и бизнес ходове на компанията "Шеринг" от 2000 година
Коментари към Развитие на германската компания "Шеринг" на американския пазар през 80-те години на 20-ти век