Трудностите пред германската компания "Шеринг" в периода на двете световни войни
От 1914г.
През първото десетилетие на 20-ти век немският бранд "Шеринг" ("Schering") преживял внушително разрастване – компанията отворила много свои филиали и производствени предприятия в редица други страни, а портфолиото й било обогатено с голям брой нови продукти.
Все пак, пречки пред безпроблемното развитие на организацията въобще не липсвали, а същинските изпитания за нея се задълбочили в периода на двете световни войни. По време на Първата световна война едно от най-старите дъщерни дружества на "Schering" - "Schering & Glatz", основано в САЩ още през 1876-та, преустановило дейността си за дълъг период от време заради военните действия. Чак през 1929-та "Шеринг" възстановила присъствието си отвъд Океана, създавайки "Schering Corporation" в Ню Йорк Сити. Дейността на дружеството, базирано на американска земя, била насочена и изцяло фокусирана в разработката на хормонални препарати, а учените на компанията много бързо се специализирали и станали експерти в синтезирането на стероидни медикаменти. Приходите от продажбата на последните съставлявали 75% от целия бюджет.
През Втората световна война положението на "Шеринг" станало още по-драматично. По същото време американците започнали да разследват фирмата заради подозрения, че брандът разработва висококачествени лекарства за нацистите. САЩ обявили, че немските пилоти, под влияние на кортикостероидите, произвеждани от "Schering", можели да издържат да летят на изключително висока надморска височина, преодолявайки по този начин, при това - с лекота, всяка противовъздушната отбрана. Както можете да се досетите всички тези обвинения, вместо да помогнат, попречили на учените на фармацевтичната фирма да си свършат работата, свързана с прочуване на кортикостероидите и същинските експерименти в областта стартирали впоследствие.
Така или иначе, няма две мнения по въпроса, че през и непосредствено след Втората световна война "Шеринг" преживяла сериозни загуби. Тогава всичките й чуждестранни холдингови компании били "заличени". През 1942-ра цялата собственост на организацията на американска почва била депозирана от американските власти. Десетилетие по-късно търговското дружество на "Шеринг" било обявено за продажба. То било закупено от група частни инвеститори, които установили "Schering Corporation" като самостоятелен бранд и независим от компанията-майка, базирана в Германия. "Американското" началото на "Schering Corporation" било ударно и запомнящо се – учените на, вече бившето, дружество успели да разработят два нови кортикостероидни препарата, които много бързо реабилитирали вложената в производството им инвестиция.
Що се отнася до самата "Шеринг", през следващите няколко следвоенни години управителите й щели да направят всичко по силите си, метафорично казано, да се върнат в играта и отново да заздравят позициите си на американския фармацевтичен пазар.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/schering-ag-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на "Шеринг" ("Schering")
- Създаването на "Anovlar" – първото противозачатъчно, пуснато на европейския лекарствен пазар
- Създаване на германската компания "Шеринг" през 1851 година
- Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война
- Развитие на германската компания "Шеринг" на американския пазар през 80-те години на 20-ти век
- Германската компания "Шеринг" през 90-те години на 20-ти век
- Разрастване и бизнес ходове на компанията "Шеринг" от 2000 година
Коментари към Трудностите пред германската компания "Шеринг" в периода на двете световни войни