Разрастване и бизнес ходове на компанията "Шеринг" от 2000 година
От 2000г.
На ръба на новото хилядолетие германският бранд "Шеринг" ("Schering") можел да се похвали с добри позиции на световния лекарствен пазар. Ръководителите на компанията вярвали, че тя има реални шансове да се превърне във водещ производител на фармацевтични агенти и през следващите няколко години, с редица бизнес ходове, те щели да опитат да реализират това постижение.
Така например, за да затвърди присъствието си в Страната на изгряващото слънце, през 2000 година "Schering" закупила японската фирма "Mitsui Pharmaceuticals". Един от големите успехи на "Шеринг " от същата година било включването й на Нюйоркската фондова борса. Това събитие увеличило шансовете й да привлича професионалисти в американските си дъщерни дружества и осигурило гъвкавост при осъществяванията на различни сливания, чрез използването на акции.
Навлизайки в новия, 21-ви век, ръководителите на немската организация се радвали на силни продажби и високи нива на печалби. През 2001-ва на американския пазар, чрез дъщерната компания "Berlex Laboratories", били пуснати шест нови продукта, между които и противозачатъчното "Yasmin". Последното направило своя "дебют" в Германия през следващата година. За разлика от други хормонални средства, "Yasmin" било така разработено, че да не задържа чак толкова много вода в организма, да не предизвиква прекомерното покачване на телесното тегло, както и проблеми с кожата, какъвто бил ефектът на някои други противозачатъчни.
Въпреки неособено благоприятния икономически климат, през 2001-ва "Шеринг " успяла да генерира печалба от 418 милиона евро. Отделът й за контрол на плодовитостта и хормонална терапия демонстрирал най-висок ръст, най-вече заради факта, че "Yasmin" била въведена в голям брой европейски страни, както и на много места отвъд Океана. Едновременно с това, в специализираната лекарствена област, продажбите на препарата "Бетаферон" за третиране на множествена склероза били увеличени с 15%, с което, на практика, той се превърнал в най-продаваното лекарство на бранда.
През 2002-ра "Schering" решила да търси нови възможности и да специализира в разработката на диагноститични тестове и на антитела. За целта, управата на организацията осъществила търговско споразумение с германската компания "MorphoSys". Ръководителите на "Шеринг" проявили интерес и към създаването на препарати, предназначени за третиране на сърдечносъдовите проблеми. А през май немската фармацевтична фирма се сдобила с правата за продажба на противораковия медикамент "Leukine", произвеждан от биотехнологичната компания "Immunex". Били направени и стъпки в разработването на онкологични продукти.
В заключение можем да кажем, че през първите години на новия век "Шеринг" заложила на постепенно разрастване и обогатяване на продуктовото си портфолио. Дали обаче компанията щяла да издържи на предизвикателствата, които я очаквали, само... времето щяло да покаже.
Статията е част от историята на:
Библиография
http://www.fundinguniverse.com/company-histories/schering-ag-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- История на "Шеринг" ("Schering")
- Създаването на "Anovlar" – първото противозачатъчно, пуснато на европейския лекарствен пазар
- Създаване на германската компания "Шеринг" през 1851 година
- Трудностите пред германската компания "Шеринг" в периода на двете световни войни
- Развитие на германския фармацевтичен бранд "Шеринг" след Втората световна война
- Развитие на германската компания "Шеринг" на американския пазар през 80-те години на 20-ти век
- Германската компания "Шеринг" през 90-те години на 20-ти век
Коментари към Разрастване и бизнес ходове на компанията "Шеринг" от 2000 година