Начало История на медицината Развитие на фармацевтичната компания "Glaxo" ("Глаксо") в началото на 20 век

Развитие на фармацевтичната компания "Glaxo" ("Глаксо") в началото на 20 век

От 1904г.

Развитие на фармацевтичната компания "Glaxo" ("Глаксо") в началото на 20 век - изображение

Едно от съществените събития от началото на 19 век, белязало историческото развитие на „Glaxo”, се реализира по време на рутинно пътуване до Лондон. Тогава един от синовете на Джоузеф Нейтан преоткрива американския метод за производството на сухо мляко. След като съумява да си осигури патентните права над този процес, компанията стартира производството на сухо мляко във фабриката „Bunnythorpe” в Нова Зеландия през 1904 г. Две години по-късно е регистрирано и сухото мляко, разпространяван под името "Glaxo". Проучване на санитарното качество на продукта скоро привлича вниманието на медицинската общественост. Въпреки това, продажбите на продукта се оказват разочароващи. Най-обещаващ си оставал пазарът на детските храни. Следвайки прастария закон на търсенето и предлагането, „Glaxo” стартира продажбите на продуктите си от серия „Glaxo baby food products”.

Малко по-късно Алек, най-младият син на г-н Нейтан, се премества от Нова Зеландия в Лондон, за да контролира експанзията на бизнеса с бебешки храни на Острова. Ако трябва да сме искрени, то трябва да се споменем факта, че голяма част от инерцията, натрупана в продажбите на храните, Алек постига благодарение на книгата „Glaxo Baby Book” (тя е практически наръчник за детска грижа и е публикувана през 1908 г.). Това е приблизителният период, когато компанията създава своето дъщерно дружество в Лондон, където може да се открие и известният слоган на компанията "Builds Bonnie Babies", който щял да стане известен. Само една година след като продуктът започва да регистрира първите си впечатляващи продажби, Джоузеф Нейтан умира, а председателското му място се предава на сина му Луис. Продажбите продължават да растат, а в рамките на сравнително кратък период от време „Glaxo Baby Foods” се превръщат във важен английски производител на храни за най-малките потребители.

При избухването на Първата световна война производствените изисквания принуждават компанията да изгради по-модерни съоръжения и да наема нови служители. Малко по-късно Ърнест Роуз се присъединява към компанията, за да контролира производствените процеси, а Хари Джефкот е назначен за отговорник на лабораторията „Glaxo's rudimentary laboratory”. Със завършването на „Glaxo House” - новото седалище на дружеството, лабораторията на Джефкот се разраства и към нея започват работа осем учени (сред тях има и две дами).

През следващите години, Хари Джефкот се „придвижва” нагоре в „ранглистата” на компанията. Роден през 1891 г. и израснал в семейство на машинист, Джефкот получава висшето си образование в областта на фармацията. Когато за първи път младият учен започва работа в компанията, назначението му считано за „безумието на Алек”, но Джефкот бързо се превръща в незаменим служител, допринесъл за успеха на „Glaxo”.  Като главен директор, ученият си извоюва имидж на човек с усет към лидерството и добра бизнес проницателност. Тези качества се оказват идеални за екипа на Алек Нейтан, който по това време се старае да се съсредоточи върху благосъстоянието на работниците си. В крайна сметка, достиженията на Джефкот го възнаграждават с рицарско звание, а компанията продължава развитието си.

По статията работи: Виктория Милова


Статията е част от историята на:

5.0, 1 глас

БИБЛИОГРАФИЯ

http://www.referenceforbusiness.com/history2/56/GlaxoSmithKline-plc.html

NairaCareer

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА