Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 1990 година
От 1980г.
Развитието на "Джонсън и Джонсън" било белязано от немалко съществени събития от втората половина на 1980-те години, които се случили преди трагедията от 1980 година с фалшифицирания "Тиленол".
И така, през далечната 1986 г. "Джонсън и Джонсън", придобили компанията "LifeScan, Inc.". Тя се занимавала с производството на продукти за проследяването на нивото на кръвната захар от дома за хората, болни от диабет. През същата година фирмата разширила своите световни водещи позиция в продажбата на продуктите за грижа за бебета. Малко по-късно през същата година "Джонсън и Джонсън" придобила "Penaten G.m.b.H.", която по това време била лидер на фармацевтичния пазар в Германия.
След сливането на компанията "Frontier", произвеждаща контактни лещи, която впоследствие се преименувала на "Vistakon", "Джонсън и Джонсън" въвели в употреба през 1988 година новата си марка лещи "Acuvue". Нововъведението в областта на тези продукти било, че те били предназначени за еднократна употреба на пазара в САЩ. Популярността на лещите "Acuvue" подпомогнала "придвижването" на "Джонсън и Джонсън" до челните позиции по продажбите на контактни лещи в цял свят.
През 1989 г. "Джонсън и Джонсън" и фармацевтичният гигант "Merck & Co., Inc." обединили силите си, създавайки съвместното дружество "Johnson & Johnson-Merck Consumer Pharmaceuticals". Една от първите продуктови линии, разработени от новото дружество носили търговската марка "Mylanta" (те са медикаменти, третиращи заболяванията на стомашно-чревния тракт).
След пенсионирането на директорите на "Джонсън и Джонсън" Бърк и Клеър през 1989 година, управлението на компанията било поето от трима нови изпълнителни директори – Ралф Ларсен, който поел потребителския сектор, Робърт Кембъл, застанал на начело на професионалния сектор, а Робърт Н. Уилсън поел фармацевтичния сектор. Тримата били отговорни за надзора на мрежа, включваща 168 дружества, позиционирани в 53 страни, а това определено не била лека задача.
Почти веднага след назначението си, Ларсен бързо съумял да компенсира някои от недостатъците, съпътствали децентрализацията на "Джонсън и Джонсън". През 1989 г. подразделението на компанията, занимаващо се с производството на бебешки продукти, се присъединило към здравните и стоматологичните дружества, създавайки по-широк сегмент от потребителски продукти, които се продавали изключително успешно. През следващите две години, децентрализацията се пренесла и към задграничните дъщерни дружества. Броят на отдели в Европа е бил намален от 28 на 18 посредством консолидацията на три основни компании. Това били "Ethicon", "Johnson & Johnson Medical", и "Johnson & Johnson Professional Products".
През 1990 г. "Джонсън и Джонсън" формирали дружеството "Ortho Biotech Inc.", за да се обединят изследвания на компанията в областта на процъфтяващите биотехнологии, а тази цел присъствала в плановете на Джонсън още от далечната 1970 година. И така, най-голямото предизвикателство, с което компанията трябвало да се сблъска било изграждането на добър имидж и реализирането на големи печалби в областта на биотехнологиите.
Статията е част от историята на:
Библиография
1. http://www.fundinguniverse.com/company-histories/johnson-johnson-history/
СТАТИЯТА е свързана към
- Трагедията от 1982 г. с фалшифицирания "Тиленол" на "Джонсън и Джонсън"
- История на "Джонсън и Джонсън" ("Johnson & Johnson")
- Първият коронарен стент, покрит с лекарства, създаден от "Джонсън и Джонсън" през 2003г.
- Поява на "Листерин" на "Джонсън и Джонсън"
- Бебешка пудра от 30-те години на 20-ти век
- Приносът на "Джонсън и Джонсън" за развитието на професията на медицинската сестра в САЩ
- Пол Янсен: един от най-забележителните учени на "Джонсън и Джонсън"
- Развитие на "Джонсън и Джонсън" през 60-те и 70-те години на 20 век
- Социална ангажираност на „Джонсън и Джонсън” и развитие на компанията до 1995 година
- Полезни съвети на "Джонсън и Джонсън" за декориране на витрините на аптеките от 1908 година
Коментари към Развитие на "Джонсън и Джонсън" до 1990 година